مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان:با تهیه نرم افزار آنلاین حمل و نقل و رصد دقیق تردد کامیون ها پس از صدور بارنامه، می توانیم با قاچاق گازوئیل مبارزه کنیم.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مسعودی در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ۲ سال اخیر با تدابیر شرکت
وی افزود: ناوگان نفتکش هم حسب دستور وزیر سابق نفت با افزایش کرایه ها، دوباره به سمت حمل و نقل سوخت بازگشتند و ۱۱۵ ناوگان فعال در استان وجود دارد.
به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان؛ در حوزه کمیت و کیفیت سوخت مشکل خاصی نداشتیم. تمامی جایگاه عرضه سی ان جی به طور کامل و دو جایگاه آوج و قزوین هم با تدابیر اداره کل استاندارد وارد مدار عرضه سوخت شدند و هم اکنون هیچ جایگاه تعطیل نداریم.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان گفت: ناوگان دیزلی تقاضای افزایش سهیمه داشتند که با هماهنگی ستاد سوخت کشور، سهمیه این خودروها به ۲ برابر افزایش یافت.
مسعودی گفت: قاچاق گازوئیل که یارانه ۳۰۰ تومان و قیمت فوب خلیج فارس آن ۳۰ هزار تومان است و نسبت به سایر کالاها از ریسک بسیار پایینی برخوردار و در صدر قاچاق سوخت در کشور است و قاچاقچیان و سوداگران بیشتر به این کار تمایل دارند.
وی اعلام کرد: در ۷ ماه گذشته ۱۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردیم و به تعزیرات معرفی کردیم و کارت سوخت سوداگران مسدود و قفل شده است. بیش از ۴۰ هزار لیتر از فرآورده های نفتی توسط فراجا کشف و وارد انبار نفت استان شد.
این مسئول، صدور بارنامه های صوری را، یکی از مشکلات حوزه قاچاق سوخت دانست.
مسعودی گفت: بیش از ۴۰۳ فقره در ۶ ماهه اول امسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا بارنامه های صوری صادر شده است و متاسفانه با این بارنامه ها، گازوئیل در کارت کامیون داران شارژ می شود و همین امر به قاچاق سوخت کمک شایانی می کند.
وی اذعان کرد: با تهیه نرم افزار آنلاین حمل و نقل و رصد دقیق تردد کامیون ها پس از صدور بارنامه، می توانیم با قاچاق گازوئیل مبارزه کنیم.
این مسئول همچنین گفت: بر اساس درخواست دادستانی هرمزگان از دادستانی کل کشور پروانه شرکت های صادر کننده بارنامه های سوری ابطال می شود.
مسعودی گفت: هیچ مجوزی برای استفاده از نفت گاز برای دیزل ژنراتورهای استخراج کننده رمزارز صادر نخواهد شد و سوخت این دیزل ژنراتورها از بازار آزاد تهیه می شود.
وی ادامه داد: تمامی ادوات کشاورزی پلاک گذاری شده اند و از طریق سامانه صدف سوخت مورد نیازشان را دریافت میکنند.
مسعودی گفت: ۴۰ درصد از سوخت استان توسط ۱۴ جایگاه مستقر در اتوبان قزوین به سمت کرج مصرف می شود و خودروهای استان های تهران و البرز از سوخت این جایگاه ها استفاده می کنند و باید سوخت مورد نیاز این جایگاه ها به صورت دائم و لحظه ای تامین می شود.