مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات بر ارزیابی مستمر فعالیتها و برنامهها تاکید کرد.
وی با بیان برخی ویژگیهای حکمرانی خوب نظیر شفافیت فرآیندها؛ پاسخگویی دستگاههای اجرایی در قبال فعالیتهای خود؛ مشارکت فعال مردم در امور اجتماعی و سیاسی و نیز برابری همه افراد در برابر قانون افزود: توسعه و تقویت نظارت قوی و مستمر نقش موثری در استقرار حکمرانی خوب در آموزش و پرورش کشور دارد؛ لذا ارزیابی مستمر فعالیتها و برنامهها باید به صورت فرآیندی و پیوسته مورد توجه معاونتها و مراکز در ستاد بوده و در استانها نیز ادارات ارزیابی عملکرد باید نسبت به این موضوع با دقت اهتمام داشته باشند.
مجتبی هاشمی با اشاره به اهمیت ارتقای سلامت اداری، سیاست گذاری، شبکه سازی و آموزش را سه راهبرد جهت ارتقای سلامت اداری دانسته و افزود در این مسیر فرآیند مصاحبه با بازرسان ماده ۹۲-۹۱ در۵ محور تخصصی در برنامه گردهمایی قطبها برنامه ریزی شده است؛ لذا آمادگی کامل همراه با شناسایی مسائل و مشکلات جهت شرکت در جلسات قطبی که با حضور مدیران کل، روسا، کارشناسان و کارشناس مسولان قطبها از آذرماه با حضور اساتید و مسئولان بخشهای مختلف وزارت آموزش و پرورش برگزار میشود مورد انتظار است.
مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مدل مدیریت عملکرد در آموزش و پرورش از حوزههای ستادی تا ادارات کل استانها و مناطق و مدارس، طراحی سامانه جامع نظارت (که rfp آن تدوین شده است)، آموزش همکاران حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانها در راستای کیفیتبخشی، جذب و نگهداشت نیروهای فعال و توانمند در حوزه کاری، مشارکت در اصلاح آییننامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را تحت عنوان برنامهها و فعالیتهای این اداره کل تشریح کرد.
وی در ادامه با توجه به فرآیند بازگشایی مدارس افزود: نحوه توزیع کتب درسی، پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی نیاز به نظارت ویژه دارد و روسای ادارات نواقص استان و ستاد را دقیق گزارش و تحلیل نمایند.