رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس، تاکید کرد که توجه به دوره ابتدایی مهم است بنابراین باید به دست متخصص سپرده شود تا شکوفایی استعداد دانشآموزان را به همراه داشته باشد.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این روش موسسات مختلف با همکاری اولیاء کودکان در خانه مواردی را به آنها تعلیم میدهند تا شرایط پایهای ایجاد شود که کودکان از آمادگی لازم برای دریافت آموزشهای رسمی برخوردار شوند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما هر چه بتوانیم کودکان را قبل از ورود به مدرسه تحت تعلیم و تربیت قرار دهیم قطعا برای بهرهمندی از آموزشهای رسمی تقویت خواهد شد ضمن اینکه محتوای آموزشی دورههای قبل از آموزش رسمی با محتوای درسی در مدارس متفاوت است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: خزانه مغزی کودکان در سنین قبل از آغاز دوره رسمی آموزشی پذیرای برخی محتوا، واژهها و مفاهیم مقدماتی است که میتواند زمینه ورود به دوره رسمی را فراهم کند، اما اظهارنظر مبنی بر اینکه عدم دریافت این خدمات پیش از مدرسه تاثیرات منفی بر یادگیری کودکان در دوره رسمی داشته باشد نمیتواند چندان معتبر باشد چراکه امروزه کودکان با استفاده از برنامههای تلویزیون و سایر برنامههای آموزشی موجود برای ورود به دوره آموزش رسمی آماده میشوند بنابراین اُفت تحصیلی دانشآموزان پایه اول ابتدایی را باید در جای دیگری جستجو کرد.
رئیس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بارها گفته شده است که توجه به دوره ابتدایی به ویژه پایه اول ابتدایی برای همه دارای اهمیت است به همین دلیل باید به دست متخصص سپرده شود تا شکوفایی استعداد دانشآموزان را به همراه داشته باشد.
همه جای دنیا روند بالعکس هست و بیشتر روابط اجتماعی و توانایی زندگی اجتماعی و مهارت های زندگی و این طور چیزها آموزش داده میشه و علم فقط در حد پایه مابقی جاش تو دانشگاه هست نه مدرسه. کتاب های ما ساده بود از کودکی و نوجوانی هم لذت بردیم بهترین دانشگاه هم رفتیم و خداروشکر شغل خوب هم داریم. یا حرفه مورد علاقمون رو ادامه دادیم