چگونه مکانیکها انژکتور سوخت را تمیز یا جایگزین میکنند؟
همه انژکتورها دارای سبدهای فیلتر داخلی کوچکی هستند. یک مرکز خدمات انژکتور حرفهای هر انژکتور را به صورت اولتراسونیک تمیز میکند و این فیلترها را با هزینه نسبتا کم جایگزین میکند.
انژکتورها را میتوان پس از خارج شدن از خودرو تعمیر کرد یا به طور کامل با انژکتورهای جدید جایگزین کرد. در صورت سرویس انژکتورها، تجهیزات تمیزکاری و تست تخصصی مورد نیاز است. انتخاب تعمیر در مقابل جایگزینی دقیقاً به انژکتور و ترجیح مشتری بستگی دارد. هر یک از گزینهها نیاز به برداشتن انژکتور از ماشین دارد و روش زیر معمول است:
هنگامی که موتور سرد میشود، فشار داخل ریل سوخت با روشن کردن موتور برای مدت کوتاهی با فیوز پمپ سوخت کاهش مییابد. پلنوم بالایی در منیفولد ورودی به همراه هر کابل، شیلنگ یا سیم کشی که دسترسی را محدود میکند، برداشته میشود.
خطوط عرضه و برگشت از ریل سوخت حذف میشوند. کانکتورهای الکتریکی هر انژکتور سوخت باز و جدا میشوند. سپس ریل سوخت باز میشود و از منیفولد ورودی خارج میشود.
انژکتور یا انژکتورهایی که نیاز به تعویض دارند از ریل سوخت خارج میشوند و مراقب باشید که هیچ زبالهای وارد دهانههای باز نشده شود. آب بند O-ring معمولاً انژکتور را در یک سوراخ بسیار صیقلی در ریل سوخت نگه میدارد.
با استفاده از یک O-ring جدید، انژکتور سرویس شده یا تعویض شده مجدداً در ریل سوخت قرار میگیرد – با استفاده از روغن موتور روی حلقه O برای جلوگیری از آسیب رساندن به آن. حلقههای اورینگ در این برنامه برای جلوگیری از نشت سوخت بسیار محکم میشوند.
ریل سوخت مجدداً نصب شده و خطوط عرضه و برگشت مجدداً وصل میشوند. پلنوم به همراه تمام کابل ها، شیلنگها یا سیم کشیها دوباره نصب میشود. در نهایت موتور روشن میشود، بررسی دقیقی برای نشتی انجام میشود و خودرو در جاده تست میشود.