یک جامعهشناس و مدرس دانشگاه گفت: مطالعه بازار، شناخت نیاز مخاطبان و مخاطبشناسی در عرصه نشر کتاب، یک نیاز و ضرورت است.
در این حوزه ها کتابهای ارزندهای به چاپ رسیده که با استقبال زیادی نیز روبهرو شده است.
وی افزود: کتابهای حوزه روان شناسی نیز مخاطبان فراوانی دارد و در همه گروههای سنی نیازهای این حوزه درنظر گرفته شده و کتابهای متعددی در این بخش ترجمه و به بازار عرضه شده است.
نویسنده کتاب «مبانی جامعهشناسی» گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای جامعه امری لازم و مطلوب است.
وی ادامه داد: امروزه با توجه به نوع و سبک زندگی افراد و روزمرگیها، کتاب و خرید آن به کالایی لوکس تبدیل شده است.
وجود فایلهای الکترونیک و کتابهای صوتی در حوزه رمان یک اتفاق خوب است.
افراد در هر شرایطی میتوانند کتابهای مورد علاقهشان را با گوش دادن، مطالعه کنند و در مسیر تردد هم کتابخوان شوند.
زندی ادامه داد: شناخت احساس نیاز کتاب در حوزههای گوناگون زمانی به اوج میرسد که فراغت در جامعه باشد و افراد بخواهند در اوقات فراغت به سمت کتابخوانی بروند.
این نویسنده و جامعهشناس بیان کرد: در حوزههای دانشگاهی، داستانی و دیگر حوزهها شناخت نیاز مخاطب از بازار امری مهم و مورد توجه است تا براساس سلایق و دیدگاهها و نیازهای مخاطبان، کتاب منتشر و به بازار عرضه شود.
سیاُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که میخوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبانماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار شد.