مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: تا پایان سال میتوانیم ۵۰۰ اتوبوس فرسوده تهران را بازسازی کنیم
مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره با کاهش تولید به یک پنجم در دهه نود اظهار کرد: زیان انباشته شرکت ۶ هزار و ۴۴۷ میلیاد تومان رسید و برای حفظ شرکت از سهام آن فروخته شد. به دنبال زیان انباشته هزار و ۷۰ میلیارد تومان هزینه برای شرکت ایجاد می شد.
وی با بیان اینکه زیان ما ۱۳ برابر سرمایه بود، یادآور شد: شرکت به لحاظ کیفی ایراد داشت و تولید و تحویل ما پایین بود، اما جهش بسیار خوبی ایجاد شد و هزار و ۳۰ درصد رشد را نسبت به سال ۹۸ شاهد هستیم. تولید نسبت به سال قبل ۲۲۴ درصد افزایش یافته است. سرانه تولید سالانه کارگر نیز در این شرکت با رشد روبه رو بوده است.
توسلی مهر با تاکید بر اینکه ایران خودرو دیزل دیگر شرکت زیانده ندارد، تصریح کرد: برنامه تولید ۳۵ هزار دستگاه موتورسیکلت در ایران خودرو دیزل پیش بینی شده است. در حال حاضر ۶۳ درصد از بازار ون در اختیار ما قرار دارد.
۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به صفر رسید، گفت: شرکت دیگر هزینه مالی ندارد. در حوزه سودآوری، توانستیم به سودآورترین خودروساز تبدیل شویم.
توسلیمهر همچنین خاطرنشان کرد: در تولید دانش بنیان و در ۲۲ ماه گذشته ۱۳ محصول جدید طراحی و ساخته شده و به تولید انبوه رسیده است.
وی به رشد ۷۰ درصدی جذب نیروی انسانی در ایران خودرو اشاره کرد و افزود: با مجوز مدیرعامل شرکت ایران خودرو، ۸۰۰ نیروی جدید نیز استخدام خواهند شد. علاوه بر این ۴۰ هزار راننده جدید در شرکت جذب شدهاند.
توسلی مهر با اعلام اینکه ۳۳۹ میلیارد تومان سود انباشته تا شهریورماه به ثبت رسیده است، اظهار کرد: سرمایه از ۵۰۰ میلیارد تومان به بیش از هشت هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل با تاکید بر اینکه امنیت روانی در تولیدات ایران خودرو به حداکثر رسیده است، یادآور شد: ظرفیت تولید ایران خودرو دیزل در سال در بخش اتوبوس، پنج هزار و ۸۵۰ دستگاه است. یکی از شرکتهای ما آمادگی دارد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان سال بازسازی و تحویل دهد. ما در تولید ون نیز هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه ظرفیت داریم.