دبیرستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش از فعالیت ۷۰۰ کمیته همکاری در سراسر کشور با محوریت نمایندگان، ولی فقیه در استانها و ائمه جمعه شهرستانها و مدیران ارشد آموزش و پرورش در سراسر کشور خبرداد.
وی ادامه داد: بحمدالله از سوی مراکز آموزشی و تربیتی رسمی آموزش و پرورش ابتکارات و خلاقیتهایی را شاهدیم که امید داریم این شیوهها و تکنیکهای تعلیم و تربیتی فرهنگ سازی و نهادینه شود.
نیکزاد با اشاره به تاکید مدیر حوزههای علمیه کشور و وزیر آموزش و پرورش بر برنامه محور بودن همکاری ها، تصریح کرد: براساس تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تقویت هر چه بیشتر ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، امروز شاهد ساختارمند شدن ارتباط این دو نهاد با برنامه همکاری ۵ ساله به منظور اجرای بیش از۴۰ طرح در مباحث گوناگون تعلیم و تربیتی هستیم و در تدوین این برنامه، سعی شده است ابعاد مختلف استفاده از ظرفیتهای حوزه علمیه و نیز نیازهای آموزش و پرورش لحاظ شود.
مشاور وزیر آموزش و پرروش افزود: حوزه علمیه با برخورداری از ظرفیت بزرگ و کاملا موثر و توانمند در بخشهای پژوهشی و تبلیغی میتواند بازوی توانمند آموزش و پرورش در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان باشد.
نیکزاد افزود: آنچه امروز برای ما اولویت دارد چینش این ظرفیتها در کنار هم به منظور تهیه یک نقشه راه در آموزش و پرورش است که ضمن حفظ استقلال نهاد آموزش و پرورش، پاسخگوی نیازهای آن در ابعاد تربیتی و دینی باشد. محور همه فعالیت ها، تربیت دینی دانش آموزان است و تحقق کامل این موضوع مستلزم حضور روحانیت به عنوان یکی از ارکان تأثیرگذار در مدرسه میباشد.
دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش افزود: تبادل نظر با صاحب نظران حوزوی ، تولید محتوا و تعامل روحانیان با منابع آموزشی، ساماندهی و حضور بیشتر طلاب جوان در جمع دانش آموزان، تربیت نیروی انسانی و راه اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی، برخی از عرصههای برنامه ۵ ساله ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ماهیت و هدف تشکلهای دانش آموزی گفت: هر یک از تشکلهای دانش آموزی که در مدارس فعالیت میکنند باید از نظر پوشش دهی و فعالیتهایی که با حضور دانش آموزان اجرا میکنند، مکمل یکدیگر باشند.