مدیر مخابرات منطقه بوشهر گفت: سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات موضوع افزایش تعرفهها و زیان دهی مخابرات را شفاف سازی کند، چون تعرفه ۱۲سال قبل، جوابگوی هزینههای نگهداری و توسعه شبکه تلفن نیست.
وی بیان کرد: شرکت مخابرات ایران، در مکاتبه با ستاد تنظیم بازار و موافقت شورای عالی رقابت، جدولی به تائید رسانده که طی آن حداقل هزینه تلفن ثابت اعلام شده است.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر اظهارداشت: از ابتدای شهریور امسال کمترین هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت در قبضهای مشتریان اعمال شده، ولی در روستاها افزایش تعرفه صورت نگرفته است با این وجود این میزان وصولی مخابرات منطقه به دلیل پرداخت نکردن به موقع برخی از مشتریان خانگی و دولتی، کمتر از درآمد محاسبه شده است.
مهرپویا گفت: طبق آخرین صورتهای مالی مخابرات منطقه، تا پایان شهریور امسال، زیان منطقه بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان بوده است که این امر نشان دهنده زیاندهی و تناسب نداشتن درآمدها و هزینهها است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر خدمات باند پهن به بیش از ۵۳هزار مشترک ثابت در سراسر استان بوشهر با فناوری adsl، vdal و ftth (برقراری تلفن ثابت و اینترنت بر بستر فیبر نوری) ارائه میشود افزود: مقایسه درآمد حاصل در حوزه تلفن ثابت با هزینههای انجام شده نشان از زیان دهی این بخش است.
مهرپویا گفت: با وجود زیاندهی و حضور رقبا، اما سرویس دهی مخابرات در بخش اینترنت اعم از adsl و ftth همچنان در حال تداوم است.
وی ادامه داد: مخابرات نقش اصلی در ارائه خدمات باند پهن به بقیه اپراتورها دارد، اما سهم بازار مخابرات در این حوزهها بالا، ولی دارای سهم درآمدی پایینتری است.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۸۲ هزار پورت منصوبه تلفن ثابت در استان وجود دارد گفت: اگر مشترک از تلفن ثابت استفاده نکند، مخابرات میبایست هزینه نگهداری را به پیمانکار پرداخت کند.
مهر پویا یادآورشد: افزایش تعرفه اخیر در بخش تلفن ثابت شامل حداقل ۱۵ هزار تومان در مرکز استان و ۱۰ هزار تومان در سایر شهرها و روستاها معاف از افزایش تعرفه هستند.
وی اضافه کرد: براین اساس مشترک ساکن در مرکز استان با پرداخت ۱۵هزار تومان میتواند سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین استانی و یا ۲۳۸دقیقه مکالمه با تلفن همراه داشته باشد.