اتصال ۲ خدمت سازمان زمین شناسی به پنجره واحد
مدیرکل طرح و برنامه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، از اتصال ۲ خدمت از ۵ خدمات این سازمان به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند خبر داد.
آقای رضا جدیدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه بر اساس بند ” واو “ تبصره ۷ قانون ۱۴۰۱ بودجه کل کشور، مقرر بود که دستگاههای اجرایی خدمات خود را به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل کنند افزود: بر اساس وظایف حاکمیتی خودمان, ۵ خدمت تخصصی را ارائه میکنیم که شامل: خدمت در حوزه فعالیتهای زمین شناسی، فعالیتهای اکتشافی، آزمایشگاههای اکتشافی و ارائه اطلاعات دادههای زمین شناسی و اکتشافی که این خدمت به عنوان پرکاربردترین خدمت در سازمان زمین شناسی محسوب میشوند.
وی اضافه کرد: نوع دیگر ارائه خدمات سازمان زمین شناسی و اکتشافی، بازدید از موزه علوم زمین شناسی است که در بستر خدمات الکترونیکی ارائه میشود.
مدیرکل طرح و برنامه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به خدمات تخصصی این سازمان گفت: سطح تعامل ما با جامعه زیاد و متداول نیست ضمن اینکه ذینفعان ما در ارائه این خدمات، متخصصان و سرمایه گذاران در حوزه عمران و زیر ساخت، معدن و دانشگاهیان هستند بنابراین به طیف بزرگی از جامعه خدمت رسانی نمیکنیم.
جدیدی با اشاره به علت تاخیر اتصال به پنجره واحد خدمات هوشمند افزود: باتوجه به تکلیف قانونی ما که قرار بود یک سوم خدمات خود را به پنجره واحد وصل کنیم توانستیم به این پنجره وصل شویم که البته با اندکی تاخیر به دلیل مسائل ومشکلات فنی همراه شد.
جدیدی ادامه داد: اختلالاتی در بحثهای SSO و بحثهای تایید هویت بین دستگاهی بود و ربطی به سازمان زمین شناسی نداشت، زیرا روند تایید هویت یک پارچه یا همان (SSO) این سازمان، سازمان باید در سازمان فناوری اطلاعات و وزارت صنعت، معدن و تجارت طی میشد.
مدیرکل طرح و برنامه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: ما ۲ خدمت از ۵ خدمات خود را هم اکنون به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل کردیم و بیشتر از تکلیف قانونی خود سعی کردیم تا بهمن امسال و قبل از پایان سال، باقیمانده خدمات خود را که دارای فرآیندهای قابل الکترونیکی شدن است ارائه کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه سازمان زمین شناسی در سالهای اخیر روند رو به رشدی در بحث دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات داشته، امیدواریم بیش از آنچیزی که قانون برای ما اعلام کرده، بتوانیم همه خدماتمان را به طور کامل تا قبل از پایان سال الکترونیکی کنیم.
جدیدی با اشاره به ۵ خدمت یاد شده گفت: خدمات زمین شناسی، خدمات اکتشافی، خدمات آزمایشگاهی، خدمات موزه و بازدید و خدمات ارائه اطلاعات و دادههای زمین شناسی و اکتشافی است که خدمات ارائه اطلاعات و دادههای زمین شناسی و اکتشافی به طور کامل به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک متصل شده است.
وی افزود: از سال ۹۸ خدمات ارائه اطلاعات دادهها و موزه در بستر پورتال سازمان زمین شناسی به طور الکترونیکی از مرحله درخواست تا مرحله ارائه نتیجه و پاسخگویی الکترونیکی بوده است و در سالهای گذشته سامانههای مختلفی برای الکترونیکی کردن خدمات معرفی کرده بودند، اما با توجه به بند واو تبصره ۷ قانون بودجه، قرار شد همه خدمات به نشانی my.gov.ir متصل شوند که مراحل و فرایند اتصال به سامانه خدمات دولت الکترونیک منجر به اتصال ما به درگاه ملی خدمات هوشمند دولت الکترونیک شد.
مدیرکل طرح و برنامه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ادامه داد: سعی میکنیم تا بهمن ماه و تا قبل از پایان سال، سه خدمت دیگر را هم همانطور که در پورتال سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور است به شبکه ملی هوشمند متصل کنیم و با توجه به یکی بودن ماهیت این سه خدمت در زمان کوتاهی به مرور این کار را انجام میدهیم.