دبیر انجمن خودروسازان گفت: قیمت گذاری دستوری باعث شد زیان خودروسازان افزایش یابد به طوری که اکنون شاهد زیان ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی هستیم.
وی اضافه کرد: در کنار این مسائل قیمت گذاری دستوری، قدرت رقابتپذیری تولید را از بین برد و باعث تعطیلی برخی واحدهای تولیدی یا ادامه تولید با ظرفیت پایین شد.
نعمت بخش گفت: یکی دیگر از مشکلات صنعت خودرو طی سالهای گذشته برگزاری انواع سیستمهای قرعه کشی بود که باعث توزیع رانت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی شد؛ با این خریدار واقعی وجود نداشت و دلالان منفعت زیادی بردند.
دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه بورس کالا در مقایسه با قرعه کشی روش مناسبی برای خرید خودرو است، افزود: بورس نسبت به قرعه کشی مزیتهای مهم پرداخت مالیات برای دولت و خروج دلالان را دارد.
نعمت بخش گفت: خودروسازان اکنون میزان عرضه خودرو را افزایش داده اند و در نتیجه عرضه و تقاضا برابر شده است؛ با برابری در عرضه و تقاضا میتوان شاهد متعادل شدن قیمتها در بازار خودرو بود.
وی ادامه داد: بهترین روش، فروش خودرو در حاشیه بازار است که باعث به تعادل رسیدن قیمتها میشود.