مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد بر تقویت تجهیزات بندری و دریایی متناسب با حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد به ضرورت تقویت تجهیزات بندری و دریایی متناسب با حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر اشاره و بر تعیین تکلیف تجهیزات بلا استفاده در بندرامیرآباد با تعمیرات اساسی برخی از آنها برای بازگرداندن به چرخه عملیات یا تعامل و پیگیری رفع نواقص این تجهیزات از سوی شرکتهای سازنده تأکید کرد.
محمدتقی انزان پور، کاهش تراز آب دریای خزر و در پی آن باز طراحی اسکله رو رو ریلی از ۲ به ۳ اسپن span)) و افزایش متعلقات سخت افزاری را موجب تطویل در تکمیل پروژه اسکله رو رو ریلی عنوان و ابراز امیدواری کرد که با صدور مجوزهای لازم و تطبیق شرایط حاضر با الزامات تکمیل طرح، این پروژه ملی در آینده نه چندان دور به بهره برداری برسد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در بازدید یک روزه از بندرامیرآباد نیز گفت: نیازمندیهای بنادر در بخش تجهیزات عملیاتی باید مطابق با طرح آمایش تجهیزات بندری و دریایی به عنوان سند بالادستی تأمین شود.
علی فتحی بر تسریع شناسایی آسیبها و پیش بینی چالشهای احتمالی و تلاش بر رفع آن با تمام توان تأکید کرد.
او طرح مطالعات آمایش تجهیزات دریایی و بندری را از اسناد بالادستی در تصمیمهای سازمان بنادر در حوزههای مهندسی و امور زیربنایی برشمرد و گفت: در این راستا و با توجه به برنامههای دولت مردمی در احیای کریدور بین المللی شمال – جنوب و توسعه ترانزیت کالا در حوزه CIS، فرصت مناسبی در جهت ارتقاء و به روز رسانی تجهیزات بندری و عملیاتی در بندرامیرآباد فراهم شده است.
عضو هیأت عامل سازمان بنادرودریانوردی به چالشهای موجود با پیمانکاران در برخی از پروژههای عمرانی و تجهیزاتی اشاره و اظهار داشت، منافع سازمان و ذینفعان را باید در بستری تفاهمی و با استفاده از ظرفیتهای موجود در قراردادهای فی مابین تأمین کرد.
فتحی، طرح احداث اسکله رو-رو ریلی را به عنوان طرحی منحصر بفرد و ملی دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه مدیران سازمان بنادر و اداره کل بندرامیرآباد، موانع اجرای این پروژه رفع شده و با احداث این اسکله راهبردی، حمل و نقل ترکیبی و لجستیک در بندرامیرآباد بیش از پیش توسعه یابد.