شرکت آب و فاضلاب از مردم درخواست کرده، در صورتی که با مشکلات این چنینی مواجه شدند، با سامانه ۱۲۲ این شرکت تماس بگیرند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در زمان هایی که خبر شکسته شدن لوله های آب را به شرکت آب و فاضلاب گزارش می دهید یا از هدررفتن آب به وسیله مشترکی که به تذکرها توجهی نمی کند، انتقاد دارید یا حتی اگر دچار افت فشار آب می شوید، گزارش های شما به مرکز ارتباطات شرکت آب و فاضلاب می رسد.
آقای سعید منصور بقایی مدیر سامانه 122مرکز ارتباطات شرکت آب و فاضلاب می گوید: تعداد درخواست های مردمی در سطح شرایط متوسط سالیانه که به این مرکز می رسد، حدود 4 تا 5 هزار درخواست است.
با توجه به این که طبق مواد 25 و 28 قانون توزیع عادلانه آب، دارندگان پروانه مصرف ملزم هستند که از مصرف و اتلاف غیرمعقول آب اجتناب نمایند و هیچ کس حق ندارد آبی را که اجازه مصرف از آن را دارد، به مصرفی به جز آن چه در پروانه قید شده است، برساند، از این میزان درخواست، حدود 3 هزار درخواست که مربوط به احتمال هدر رفتن آب هستند، در دسته درخواست های فوریتی قرار می گیرند و کمتر از دو ساعت، به آن ها رسیدگی می شود.
درخواست ها پس از ثبت درسامانه 122مرکز ارتباطات شرکت آب و فاضلاب و رسیدگی به آن ها، در بخش های دیگر این مرکز، مورد نظرسنجی و در صورت لزوم، پیگیری قرار می گیرند.
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با حضور میدانی در این مرکز، همراه با کارشناسان شرکت آب و فاضلاب، فرآیند رسیدگی به یکی از درخواست های این مرکز که مربوط به افت فشار آب بود را رسیدگی کرد. این درخواست کمتر از یک دقیقه به گروه های امدادی منتقل شد و گروه خبری صداوسیما نیز همراه این گروه امدادی، به منزل مشترکی که با افت فشار مواجه شده بود، اعزام شد.
آقای سید عبدالرضا قاسمی پور مدیر بهره برداری آبفای منطقه 3 تهران در خصوص این مشترک گفت، برای بررسی علت افت فشار توسط گروه امدادی، نیاز به شستشوی کنتور وجود دارد تا بررسی کنیم که اگر فشار پایین تر از حد عادی بود، گروه های نشست یابی به محل اعزام می شوند و محدوده شبکه را با دستگاه هایی به نام FSB که با سیستم صوتی کار می کند، نشست یابی می کنند تا متوجه شوند که نشست نامرئی وجود دارد یا خیر.