سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در بازدید از خط ۵، از نزدیک مشکلات و موضوعات این خط را بررسی و دستوراتی برای افزایش ظرفیت پایانه مهرشهر صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حامد عباسی نامی در بازدید از خط ۵ با حضور در پایانه مهرشهر از نزدیک وضع سولههای تعمیر، نگهداری و انبارها را بررسی و برای رفع مشکلات، راهکارهایی ارائه کرد.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تأکید بر اینکه پایانهها به عنوان قلب تپنده هر خط برای تأمین جریان ایمن ناوگان در شبکههای ریلی شناخته میشوند و فرآیندهای مرتبط با کاهش ریسک در شاخصهای بهرهبرداری، میزان آماده به کاری قطارها و انجام درست و صحیح و بهموقع تعمیرات در این فضا انجام میشود، افزود: حفاظت بیشتر و دقیقتر از پایانههای مترو باید مورد توجه قرار گیرد.
حامد عباسی نامی با تاکید بر رفع نواقص بناهای فنی پایانه مهرشهر، مکانیزه کردن دوربینها برای مانیتورینگ انبارها و بازسازی دستگاه تراش چرخ؛ از ایجاد یک سوله رنگ و اضافه کردن فضا برای پارک قطارهای خط ۵ و توسعه پایانه خبر داد.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همچنین از انشعاب این خط به راه آهن حدفاصل اتمسفر تا کرج در منطقه کلاک استان البرز بازدید کرد و خواستار تعیین و تکلیف موارد حقوقی و حفاظتی این انشعاب شد.
حامد عباسی نامی با اشاره به اینکه بیش از ۲۳ سال از بهره برداری خط ۵ متروی تهران میگذرد، افزود: بعد از گذشت این همه سال، باید مشکلات حفاظتی و امنیتی خط انشعابی بر طرف شود.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: این خط انشعابی با هدف انتقال قطارها از ابتدای بهره برداری مترو راه اندازی شد و در حال حاضر میتواند به عنوان یک خط استراتژیک در زمانهای بحران برای انتقال تجهیزات یا وسایل امدادی به مترو استفاده شود.
حامد عباسی نامی در پایان از انشعاب راه آهن کرج تا مهرشهر به طول ۱۰ کیلومتر، بازدید و پیشنهادهایی را برای بهره برداری و حفاظت از این خط ارایه کرد.