شرکتهای بزرگ بین المللی، دادن آگهیهای تبلیغاتی به توئیتر را در پی تغییر مالک این شبکه اجتماعی و تا زمان مشخص شدن سیاستهای جدید آن، به حال تعلیق درآوردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از تلويزيون الجزيره، شرکتهای بزرگ آگهیهای تبلیغاتی در شبکه اجتماعی توئیتر را به حال تعلیق درآوردند.
شرکتهای بزرگ بین المللی، دادن آگهیهای تبلیغاتی به توئیتر را در پی تغییر مالک این شبکه اجتماعی و تا زمان مشخص شدن سیاستهای جدید آن، به حال تعلیق درآوردند.
پلتفرم توئیتر ۵۰ درصد از کارکنانش را در سراسر جهان که حدود ۳۷۰۰ نفر هستند، اخراج کرد. کارکنان توئیتر با شکایت از ایلان ماسک مالک جدید این شرکت، اخراج خودشان را نقض قانون کار آمریکا دانستند.
شرکتهای بزرگ از جمله جنرال میلز، فایزر و آ ئو دی، آگهیهای تبلیغاتی خودشان در توئیتر را به حال تعلیق درآوردند. روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از این شرکتها اعلام کرد رویکردهای ایلان ماسک در توئیتر را پیش از دادن آگهی به این شبکه اجتماعی، زیر نظر خواهند گرفت.
ایلان ماسک به نوبه خود تاکید کرد درآمدهای توئیتر به علت فشارها بر آگهی دهندگان به این پلتفرم، به شدت کاهش یافته است. ایلان ماسک درباره اخراج گسترده کارکنان توئیتر افزود، این تنها گزینه بود، زیرا این شرکت روزانه چهار میلیون دلار ضرر میکند.
پایگاه خبری اکسیوس هم اعلام کرد در پی اخراج گسترده کارکنان توئیتر، شرکتهای بین المللی تبلیغاتی از شرکتها خواستند به صورت موقت، دادن آگهیهای تبلیغاتی در توئیتر را متوقف کنند. این شرکتها معتقدند اخراج کارکنان، نظارت بر محتوای منتشر شده در توئیتر را با خطر مواجه خواهد کرد. ایلان ماسک شرکتهایی را که دادن آگهی تبلیغاتی به توئیتر را به حال تعلیق درآوردند، گروههای فشار علیه آزادی بیان، توصیف کرد.
تصمیمات ایلان ماسک، همچنین باعث شده است بسیاری از کاربران این پلتفرم را تحریم کنند. آینده توئیتر به تصمیمات ایلان ماسک بستگی دارد، به ویژه که بسیاری از کاربران این پلتفرم برای کوچ از آن به دیگر شبکههای اجتماعی آماده میشوند.