۱۴۰ هزار نفر از دانش آموز با معلولیت نابینایی ، ناشنوایی، اوتیسمی ،کم توان ذهنی، چتد معلولیتی و اختلال یادگیری از خدمات اموزش ویژه سازمان اموزش و پرورش استثنایی استفاده می کنند .
طریفی حسینی در حاشیه سفر یک روزه به اراک؛ با بیان اینکه بخشی از این دانش اموزان در مدارس خاص استثنایی و بخشی در مدارس عادی تحصیل میکنند افزود: تقریبا ۲۰ هزار نفر از دانش اموزان نابینا و ناشنوا و جسمی حرکتی در مدارس عادی و ۸۰ هزار نفر در مدارس خاص کم توان ذهنی و چند معلولیتی تحصیل میکنند.
وی در خصوص آیین نامه درجه بندی مدارس استثنایی گفت: پیش نویس و جمع بندی به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است تا در نهایت یک بسته جامع به امور اداری استخدامی ارائه شود.
طریفی حسینی ادامه داد: تقرییا ۹۹ و نیم درصد سنجش دانش اموزان استثنایی انجام شده و تعداد باقی مانده عمدتا در مناطق صعب العبور و دانش اموزان اتباع هستند که به مرور انجام میشود.
وی گفت: از مجموع ۱۱۴ هزار مدرسه در کشور حدود هزار و ۷۳۳ مدرسه استثنایی است و از جمعیت ۱۶ میلیونی دانش اموزان کمتر از یک درصد دانش آموزان استثنایی هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۳۶ رشته کار و دانش برای دانش آموزان این بخش تعریف شده گفت: اساسا آموزش پروزش استثنایی در دوره متوسطه اول و دوم مبتنی بر حرفه اموزی و مهارت آموزی تعریف شده و با نیازهای ویژه آنان مطابقت دارد.
او از تلاش برای گنجاندن دو رشته متناسب با زیست بوم استانها در رشتههای تحصیلی دانش آموزان هم خبر داد.