بازار اسباب بازی هند با تولید استاندارد سازندگان و حمایت دولت رشد چشمگیری داشته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ از دهلی نو، تا چند سال پیش بیشتر محصولات موجود در اسباب بازی فروشیهای هند ساخت چین بود و جنس هندی بسیار کم پیدا میشد، حتی بخش بسیار زیادی از دانشگاههای بین المللی اسباب بازی هند هم در اختیار کشور همسایه بود.
افزایش تعرفه واردات، حمایت دولت از تولید ملی و از همه مهمتر اقدام سازندگان داخلی در رعایت استانداردها و افزایش کیفیت محصولات شان باعث اقبال مردم به خرید تولیدات وطنی شد.
افزایش کیفیت اسباب بازیهای ساخته شده هند، باعث صادرات این محصولات به آمریکا و اروپا شده است.
اجی اگروال، رئیس انجمن اسباب بازی هند گفت: در یک سال اخیر ما بیش از ۱۵۳ میلیون دلار صادرات اسباب بازی داشتیم که طبق برنامه میخواهیم این میزان دوبرابر شود.
سانجی تیاگی، تولید کننده هم افزود: پیش از این، بازار در دست چین بود، اما اکنون ما به نسبت شصت درصد چینی و چهل درصد هندی رسیده ایم، با این روند رو به رشد آینده بازار داخل در دست تولیدکنندگان هندی خواهد بود.
در هند بیش از ۳۶۰ میلیون نفر زیر ۱۴ سال سن دارند.
رشد تقاضای کشورهای مختلف در بازار اسباب بازیها جهان به طور میانگین حدود ۵ درصد است، اما این میزان در هند ۱۰ تا ۱۵ درصد یعنی دو تا سه برابر دنیا است.