ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و حمایت از محصولات فرهنگی شخصیتمحور از اهداف مهم قرارگاه ترویج محصولات فرهنگی ایرانی است.
امیر آقایی افزود : این در حالی است که اگر زنجیره محصولات فرهنگی شخصیتمحور متناسب با فرهنگ بومی و ایرانی در جامعه آموزشی، پرورشی، تفریحی و سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد، عملا زمینه توسعه رفتارهای فرهنگی بومی در مقابل رفتارهای فرهنگی بیگانه فراهم میشود.
وي هدف از این نشست را جایگزینی مصرف کالاهای فرهنگی داخلی بهجای محصولات خارجی عنوان بيان كرد و اظهار داشت : مأموریت قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی، حمایت از کسب و کارهای بازارپردازی در زمینه اصلاح مصرف کالاهای فرهنگی است.
دبیر قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی با بيان اينكه اکنون در اين حوزه یک معضل اساسی وجود دارد، افزود: تولیدکنندگان محصولات فرهنگی خود را بیمشتری میبینند و اين در حالي است كه مشتریان به دنبال محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی هستند، ولی آن را پیدا نمیکنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بهمنماه سال ۱۴۰۰ از تشکیل این قرارگاه تا پایان سال خبر داده بود و گفته بود: این قرارگاه با حضور نهادهای فرهنگی و شخصیتهای برجسته فرهنگی، هنری، باعنوان«برنامه زیستبوم حمایت از توسعه کسبوکارهای بازارپردازی فرهنگی» تدوین و تا پایان سال ۱۴۰۰ رونمایی می شود.
سیدمجید امامی افزوده بود: "در واقع ما یک قرارگاه بازارپردازی فرهنگی راهاندازی کردیم که از پشت میز خود خارج شده و در کف میدان، برنامه زیستبوم بازارپردازی صنایع فرهنگی را عرضه و بر اساس آن برنامه عمل کنیم و رسانهها نیز ما را قضاوت کنند. "
این برنامه، سندی ملی برای عملیات همگرایی و همافزایی بین نهادهای فرهنگی مطابق با نظام نهادی بازارپردازی فرهنگی است كه طریق توسعه ریلهای بنیادی در نظام بازارپردازی فرهنگی تحقق مییابد.