کارشناس ستاد فوریتهای سلامت محیط استان کرمانشاه از برقراری حدود ۸۰۰ تماس مردمی با سامانه ۱۹۰ مرکز بهداشت استان کرمانشاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه ،
وی ادامه داد: ده مکان در سطح استان نیز بیشترین شکایات مردمی را به خود اختصاص میدهند که شامل نانواییها، اغذیه و پیتزافروشی، سلف سرویس رستوران ها؛ مغازه و سوپر مارکت، فروشگاههای گوشت سفید و قرمز، کبابی و جگرکی ها، فروشگاههای بزرگ زنجیرهای، آشپزخانه و روستاها است.
کارشناس ستاد فوریتهای سلامت محیط استان کرمانشاه گفت:سامانه ۱۹۰ بهداشت یکی از راههای آسان و بدون مراجعه حضوری برای طرح شکایات و مشکلات بهداشتی استان است.
رستمی فر افزود: شهروندان میتوانند نارضایتی خود را در مورد مراکز بهداشتی درمانی، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بیمارستان ها، وضعیت بهداشت محیط سطح روستاها، در تمام ساعت شبانه روز با این شماره در میان بگذارند.
وی بیان داشت: با سامانه ۱۹۰ مردم نیز میتوانند نظارت و پیگیری بیشتری در خصوص بهداشت سطح شهر و اماکن عمومی داشته باشند.
وی گفت: این تماسها به سرعت پیگیری میشود و نتیجه به صورت پیامک به فرد مورد نظر گزارش میشود و در صورت نارضایتی از نتیجه دوباره پیگیری انجام میشود.
کارشناس ستاد فوریتهای سلامت محیط استان کرمانشاه گفت: دریافت این گزارشها منجر به صدور ۲۲ درصد اخطار بهداشتی شده است.
وی ادامه داد: ۱۸ مورد مسمومیت بر اثر نگهداری نامناسب مواد غذایی در نیمه نخست امسال گزارش شده که با قید فوریت رسیدگی شده است.