سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران تاکید کرد انتظار داریم اعتبارات تخصیص داده شده به مترو اجرایی شود و فقط این اعداد بر روی کاغذ نماند.
وی تصریح کرد: مدیران مترو تمام تلاش خود را در این یک ماه و نیم به کار بستند تا مسیرهای اعتباری و بودجهای که شهرداری مشخص کرده و در تفاهم نامهها نیز قید شده، عملیاتی کند تا فقط این اعداد بر روی کاغذ نماند و این رایزنیها عملیاتی شود و به پول تبدیل شود و تا ما با این پول قطعات را ثبت سفارش کنیم و بدست ما برسد، حداقل پروسهای ۴ ماهه است و این عقب ماندگی را باید با تلاش مضاعف حل و فصل کنیم.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که هرچقدر اورهال قطارها را انجام دهیم، نمیتوانیم تأمین کننده قطار برای خطوط جدید مثل ۶ و ۷ باشیم تا سرفاصله حرکت قطارها در این خط را کاهش دهیم، گفت: برای انجام این مهم نیازمند اقدامی عملی در حوزه بالادستی هستیم تا خرید قطارهای جدید وارد فاز عملیاتی شود و تولید قطارها آغاز شود؛ چراکه اگر قطار ساخته و به ظرفیت متروی تهران اضافه شود، قطعا میتوانیم سرویس دهی بهتر داشته باشیم.
وی ادامه داد: از ۱۶۷ رام قطار فعال در مترو، روزانه ۱۳۵ رام قطار آماده حرکت هستند و با وجود مشکلات از تعداد سرویسهای قطارهای مترو کم نکردهایم؛ بهگونهای که سرفاصله در خطوط شلوغ ما بین ۳.۵ تا ۴ دقیقه براساس تعداد مسافران در جریان است و این خطوط فعلا ظرفیت کاهش سرفاصله حرکت قطار به دلایل فنی را ندارند.
قطارهای ناایمن را وارد خط نمیکنیم
وی در مورد خالی بودن قطعات انبارهای مترو نیز گفت: در تأمین قطعات خارجی به دلیل تحریمها با مشکلاتی مواجه هستیم، اما تاکید دارم که در این شرایط نیز ایمنی حرف اول را میزند بگونهای که اگر ایمنی قطارها در چکهای روزانه تایید نشود به هیچ عنوان قطار را وارد خط نمیکنیم و قطار ناایمن را حتی با وجود افزایش سرفاصله حرکت قطارها، وارد خط نمیکنیم.
عباسی نامی افزود: نقص در تأمین قطعات ممکن است بر روی اعزام قطارها تاثیر بگذارد و بی نظمی در این زمینه رخ دهد؛ اما خوشبختانه طی ابلاغیه واحدهای عملیاتی میبینیم که حدود ۹۸ درصد از برنامه ابلاغی به خطوط بدون مشکل خاصی اجرایی شده و هیچ مشکلی ندارند؛ اما خالی بودن انبارها بر روی بی نظمی حرکت تاثیر میگذارد نه اینکه بخواهد این موضوع بر ایمنی تاثیر بگذارد.