عملیات بهسازی قدیمیترین خط ریلی شمال کشورتا پایان مهر تکمیل میشود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، راه آهن شمال با قدمت صد ساله، قدیمیترین خطوط ریلی کشور است که ماهانه بیش از ۵۵ هزار مسافرحومهای و بین شهری از این خط ریلی گذر میکنند.
به منظور حفاظت و نگهداری از این خط ریلی بهسازی خطوط ازبرنامههای راه آهن شمال محسوب میشود که عملیات اجرایی آن اکنون با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی بعد از ۱۵ سال کلید خورد.
رضایی رئیس اداره خط راه آهن شمال گفت: عملیات بهسازی سَرَند با برداشت بستر روسازی، برداشت نخاله ها، زائدهها و خاک و مواردی که موجب شکستگی ریل شد، به صورت هوشمند اَلَک میشود دوباره به شکل بازده با امتیاز کاهش هزینهها به خط ریلی باز میگردد.
مدیر کل راه آهن شمال با بیان اینکه عملیات بهسازی از ۲۰ مرداد آغاز شده و تاکنون بهسازی ۱۶ کیلومتر از مسیر ریلی صورت گرفته افزود: ۵ کیلومتر باقیمانده از مسیر نیز تا پایان مهر تکمیل میشود.
معصومی با اشاره به اینکه دستگاه سرند عملیات بهسازی روزانه ۶۰۰ متر را رُفت و روب میکند خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد بهسازی راه آهن شمال ۳۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته که در صورت تعویض هر کیلومتر از مسیر به این میزان هزینه نیاز داشت.
یاد آور میشود در روند بهسازی خط ریلی شمال قطارها در این مدت با ۱۵ دقیقه تاخیر به مقصد رسیدند که ارزش افزایش ایمنی بیشتر از زیان فرصت تاخیر اعلام شده است.