مایکروسافت این موضوع را تأیید کرده است که بهروزرسانی امنیتی ماه اکتبر ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱، باعث بروز مشکلاتی هنگام کار با شبکه میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مایکروسافت هفتهی گذشته، وصلهی نرمافزاری ماه اکتبر را برای ویندوز منتشر کرد. این اولینبار بود که نسخهی ۲۲H۲ ویندوز ۱۱، بهروزرسانی امنیتی جدیدی دریافت کرده است. آپدیت مذکور با شناسهی KB۵۰۱۸۴۱۸ برای نسخهی ۲۱H۲ ویندوز ۱۱ و با شناسهی KB۵۰۱۸۴۲۷ برای نسخهی ۲۲H۲ این سیستمعامل منتشر شده است.
به نوشتهی Neowin، وصلهی امنیتی ماه اکتبر مایکروسافت باعث بروز مشکلاتی برای کاربران شده است. این شرکت تأیید کرده است که این بهروزرسانی مشکلاتی را در برقراری اتصال به شبکه ایجاد میکند. غول فناوری مستقر در ردموند میگوید چندین کاربر، نقصهایی را در پروتکل SSL/Transport Layer Security (TLS) گزارش دادهاند که به عدم برقراری ارتباط میان مشتریان و سرورهای آنها منجر میشود.
مایکروسافت در بخش سلامت ویندوز توضیح میدهد:
ما گزارشهایی مبنیبر اینکه پساز نصب بهروزرسانی KB۵۰۱۸۴۲۷، برخی از انواع اتصالات SSL و TLS با مشکل مواجه شدهاند، دریافت کردهایم. توسعهدهندگان باید توجه کنند که اتصالات تحتتأثیر، احتمالاً چندین فریم را در یک بافر ورودی ارسال میکنند. در این شرایط، یک یا چند رکورد کامل با یک رکورد جزئی که کمتر از ۵ بایت است در قالب یک بافر ارسال میشوند. هنگامیکه با این مشکل مواجه میشوید، برنامهی شما درصورت قطع ارتباط، پیام SEC_E_ILLEGAL_MESSAGE را دریافت خواهد کرد.
مایکروسافت همچنین مجموعهای از مراحل را ارائه کرده است تا کاربرانی که با این مشکل مواجه شدهاند آن را ازطریق FeedBack Hub گزارش دهند. این شرکت میگوید که درحال بررسی مشکل است:
اگر با مشکل مواجه شدهاید، لطفاً برای ارسال گزارش ازطریق مرکز بازخوردها، مراحل زیر را دنبال کنید:
با تایپ عبارت Feedback Hub در منوی استارت یا فشردن همزمان کلید Windows + F، بخش بازخوردها را اجرا کنید.
کادرهای Summarize your feedback و explain in more details را پر کرده و سپس Next را کلیک کنید.
اطمینان حاصل کنید که دکمهی Problem دربخش Choose a category و زیر شاخهی Print انتخاب شدهاند و سپس روی Next کلیک کنید.
در بخش Find similar feedback دکمهی Make new bug را انتخاب و روی Next کلیک کنید.
در بخش Add more details، جزئیات مربوطه را ارائه دهید. توجه داشته باشید که پرکردن این قسمت برای رسیدگی به مشکل شما الزامی نیست.
کادر Recreate my problem را باز کرده و Start recording را فشار دهید و سپس مراحلی که باعث بروز مشکل میشود را دوباره تکرار کنید.
در پایان روی Stop recording کلیک کرده و دکمهی Submit را فشار دهید.
همهی نسخههای ویندوز ازجمله ویندوز ۱۰ که بهروزرسانی KB۵۰۱۸۴۱۰ را نصب کردهاند تحتتأثیر مشکل شبکه قرار دارند که البته این مورد با آپدیت جدید KB۵۰۲۰۴۳۵ برطرف شده است. علاوهبراین مشکل مذکور با نصب بهروزرسانی KB۵۰۲۰۳۸۷ در ویندوز ۱۱ رفع خواهد شد. البته همچنان راهکاری برای حل این باگ روی نسخهی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ ارائه نشده است.