بمنظور ارتقای ضریب ایمنی و کاهش تصادفات سیستم روشنایی در مناطق پرخطر جادههای مازندران نصب میشود.
حسن جهانیان ادامه داد: طراحی و اجرای روشنایی طولی در ۷ کیلومتر، تکمیل تاسیسات ایمنی هوشمند تونلها به تعداد ۳ دستگاه و بازسازی پایههای قدیمی جاده دریا مرکز استان به طول ۸ کیلومتر در این مدت اجرا شد.
او درباره عدم اجرای سیستم روشنایی در برخی از راههای استان گفت: با توجه به اعتبارات محدود احداث سیستم روشنایی با اولویت تونلها، زیرگذرها، تقاطع غیرهمسطح، همسطح، نقاط حادثه خیز و مه گیر است.
جهانیان ادامه داد: هدف از روشنایی راهها، دستیابی به حدی از قابلیت دید میباشد که رانندگان و عابرین پیاده را قـادر بـه رویـت سریع، مشخص و قابل تفکیک کلیه جزییات مهم شیء مورد نظر، همترازی جاده و هرگونـه مانعی که ممکن است در جاده حضور پیدا کند، مینماید.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد
هم اکنون بیش از ۴۳۰ کیلومتر از راههای ارتباطی مازندران دارای روشنایی است.