ممکن است گوگل به علت کسب و کار تبلیغات دیجیتالی خود با اتهاماتی در اتحادیه اروپا مواجه شود و در معرض چهارمین جریمه چند میلیارد یورویی قرارگیرد.
کمیسیون اتحادیه اروپا ژوئن گذشته تحقیقاتی درباره کسب وکار تبلیغات دیجیتال گوگل انجام داد زیرا بیم آن داشت که این شرکت فناوری احتمالا مزایای ناعادلانهای بر رقبای خود داشته باشد.
این درحالی است که در دهه گذشته گوگل با بیش از ۸ مییارد یورو جریمه آنتی تراست روبرو شده است. مجری رقابت اتحادیه اروپا احتمالا اوایل سال آینده میلادی اتهاماتی علیه گوگل اعلام کند هرچند زمان اعلام آن ممکن است تغییر کند.
این پرونده مرکز مدل کسب وکار تبلیغاتی گوگل را هدف گرفته است و روی تبلیغ کنندگان، ناشران و تهیه کنندگان فناوریها و کابران تاثیر میگذارد.