مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید سطح کمی و کیفی خدمات و نوع خدمت ارائه شده با رضایت حداکثری مردم همراه باشد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سیفالله مرادی روز چهارشنبه در همایش مدیران سرمایه انسانی قطب ۹ کشور، افزود: در حوزه بهرهوری باید زمان و هزینه کمتر همراه با خدمت بهتر و موثرتر مورد توجه قرار گیرد و اگر میخواهیم خدمتی موثر با هزینه کم داشته باشیم، ابتدا باید مدیریت خوبی در حوزه نیروی انسانی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه متوسط تخت و نیرو در بیمارستانهای کشور ۲.۷ است که این عدد در برخی دانشگاه ها ۲.۱ و در برخی ۳.۵ تا ۴ است، گفت: به طور حتم مهمترین رکن در حوزه بهرهوری موضوع نیروی انسانی است و موارد کمبود و یا مازاد نیرو به بهره وری آسیب وارد میکند.
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در برخی دانشگاهها دانشآموختگان رشتههای غیرمرتبط را بهکارگیری کردهاند، رشتههایی که تمامی آنان در حوزه تخصصیشان بسیار ارزشمند هستند، اما بهکار حوزه بهداشت و درمان نمیآیند و باید جذبها متناسب با نیازهای موجود و تخصصهای موردنیاز باشد و وظیفه همه ما برخورد خوب با مردم همراه با خدمت کریمانه بوده است، نوع خدمات و برنامهریزیها باید بهگونهای باشد که هم گیرندگان خدمت و هم دهندگان خدمت رضایت داشته باشند.
مرادی گفت: ما معتقدیم که در تمامی بخشهای دولتی از جمله مجموعههای فعال در حوزه سلامت باید بهترین نوع خدمت را ارائه دهند و هیچگونه تفاوتی در کیفیت خدمات ارائه شده در حوزههای بهداشتی، درمانی، پزشکی، پرستاری، تصویربرداری، آزمایشگاهی و غیره نباشد.
او با بیان اینکه باید از بستر دولت الکترونیک بهخوبی استفاده شود افزود: ما در سالهای اخیر ثابت کردیم که چقدر سلامت مردم برایمان ارزشمند است و اوج آنرا در ایام اوج بحران کرونا دیدیم، عزیزانی را که جان خویش را در جهت نجات جان همنوع خود تقدیم کردند که در اینجا نام و یاد تمامی شهدای مدافع سلامت را گرامی بداریم، در همین خصوص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است هرکسی که در راه نجات جان بیمار کرونایی جانش را تقدیم کرده یک شهید مدافع سلامت است.
مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت افزود: اقدام شاخص دیگرمان در یک سال اخیر انجام واکسیناسیون گسترده گروههای مختلف جامعه بود تا مردم دیگر ترسی بابت دید و بازدیدها با عزیزانشان نداشته باشند.