مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره جزئیات طرح «ارتقاء اثربخشی معاینه فنی در ایمنی خودروها و کاهش آلایندههای محیط زیست» توضیحاتی بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید رضا مفیدی با تأکید بر اینکه راه حل مشکلات هر کلانشهر باید راه حل خاص همان کلانشهرها باشد، افزود: پیشنهاد ستاد معاینه فنی به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارسال و سپس با موافقت معاون شهردار، این طرح به شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تقدیم شد. مفیدی با بیان اینکه در جلسه آتی شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت افزود: امیدواریم با حمایت مدیریت شهری، پلیس راهور، استانداری و ... طرح پیشنهادی به نتیجه برسد.
وی با اشاره به اینکه گواهی معاینه فنی صادره از طریق سامانه سیمفا مراکز معاینه فنی در سراسر کشور معتبر است و به نحوی مسئولیتها در کلیه مراکز معاینه فنی کشور به صورت یکسان لحاظ شده است گفت: وزارت کشور میخواهد این فرصت را برای همه مراکز معاینه فنی کشور به صورت یکسان لحاظ کند، اما موضوع این است که در حاشیه تهران یا شهرهای دیگر اهمیت مأموریت مراکز معاینه فنی تحت الشعاع فضای کسب و کار مراکز قرار میگیرد. مفیدی پیشنهاد کرد ابتدا طرح مذکور برای شهر تهران عملیاتی شود، چرا که با سالها تأخیر قرار است شروع شود و در ادامه برای باقی کلان شهرها هم این موضوع به سرانجام برسد.
وی با اشاره به تقسیم بندی طرح پیشنهادی در سه مرحله گفت: هسته مرکزی شهر تهران مورد هدف قرار داده شد که در حال حاضر موضوع معاینه فنی برتر برای آن مطرح شده است. باید در مدت زمان ۶ ماه بتوانیم این الزام را برای دریافت معاینه فنی خودروهای پلاک شده در شهر تهران داشته باشیم.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران عنوان کرد: باید خودروهای پرپیمایش در شهرها نظیر اتوبوس، تاکسی، تاکسی اینترنتی و ... الزام به دریافت معاینه فنی از همان شهری که پلاکشان شماره گذاری شده، شوند در مرحله بعدی باید خودروهای پرپیمایشی که پلاک تهران نیستند، اما در تهران تردد میکنند، پایش شده و در طرح الزام شوند. مفیدی با تأکید بر اینکه اثربخشتر کردن مأموریت معاینه فنی خودروها جزو نخستین هدف این طرح است، افزود: نزدیک به ۷۰ درصد خودروهای پرپیمایش تاکسی، تاکسی اینترنتی، مسافربرهای شخصی تأییدیه فنی مراکز معاینه فنی شهر تهران را ندارند.