پاسخگویی استاندار خراسان رضوی به شهروندان از طریق سامانه سامد
استاندار خراسان رضوی با پاسخگویی تلفنی به مشکلات مردم، دستورات لازم را برای پیگیری مشکلات هم استانی ها صادر کرد.
معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: درخواست رسیدگی به مشکلات شهروندان از جمله مشکل مالی، تهیه جهیزیه و معیشتی، درخواست تسهیلات خوداشتغالی، درخواست اشتغال، درخواست تسهیلات ودیعه مسکن، درخواست مشکلات خانواده های جانبازان و امور ایثارگران، درخواست و پیشنهادات در خصوص طرحهای اقتصادی و تولیدی از جمله مطالب مطرح شده از سوی ساکنان در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی در تماس با استاندار بود که برای ۲۱ تماس، دستور مقتضی صادر شد.
علی اصغر ادبی با اشاره به این که به طور متوسط هر ۲ هفته یک بار استاندار خراسان رضوی پاسخگوی تلفنی است ادامه داد: از آبان ماه ۱۴۰۰ و آغاز فعالیت آقای یعقوبعلی نظری به عنوان استاندار خراسان رضوی در این استان تعداد ۱۵ جلسه پاسخگویی برخط برگزار و برای ۲۸۱ درخواست، دستور پیگیری صادر شده است.
سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ راه اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره گیری از این سامانه در کشور است و هم اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می گذرد.
به منظور رسیدگی به درخواست های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان بندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.
کسانی که در دریافت خدمات از دستگاههای اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند میتوانند طبق هماهنگی و اطلاع رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه های اجرایی را برای اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه ها اعلام می کند.
علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت میکنند و به پرسشها و مشکلات مردم پاسخ میدهند.