دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت : مجلس شورای اسلامی در قانون ، چگونگی انتخاب تیم ارزیابان رتبهبندی معلمان را مشخص کرده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمود امانی طهرانی درباره سنجش صلاحیت حرفهای معلمان برای رتبه بندی و چگونگی انتخاب تیم ارزیابان افزود : رتبهبندی معلمان بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش باید برمبنای سه دسته صلاحیت تخصصی ، صلاحیت علمی آموزشی معلم و صلاحیت عمومی یعنی تعهد و اخلاق نسبت به شغل انجام شود .
وی اضافه کرد : این سه دسته صلاحیت باید مورد سنجش و مبنای رتبه بندی باشد و البته این سه کار ، دشوار و نیازمند ابزار ، زمان ، بودجه و طراحی و رویکرد است.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در یک دوره خاص تعجیل قرار گرفتهایم یادآور شد : وزارت آموزش و پرورش در مرحله استقرار به سراغ ملاکهایی رفته که قابلیت سنجش آسانتری دارد و امیدواریم مرحله استقرار بگذرد و معلمان رتبه بندی شوند و پس از آن ، آموزش و پرورش در مرحله ارتقا به سراغ ملاکهای شورای عالی رود تا نفع این رتبهبندی به دانش آموز برسد و نفع این رتبه بندی زمانی به دانشآموز میرسد که معلم تکریم شود .
وی همچنین درباره چگونگی انتخاب تیم ارزیابان گفت : مجلس در قانون مشخص کرده که اعضای این گروه چه کسانی هستند . به طور مثال شورای مرکزی متشکل از وزیر آموزش و پرورش ، برخی معاونان ، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و افرادی در سطح استان و مناطق هستند .
آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ و پانزدهم مرداد امسال نهایی شد.
همچنین بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش ، حدود ۸۱۰ هزار نفر از معلمان ، مشمول رتبهبندی فرهنگیان خواهند شد و امروز رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسیده است.