رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور می گوید طولانی بودن مراحل دریافت خدمات سبب سردرگمی مردم میشود و تعداد استعلامها بین دستگاهها زیاد است که باید نحوه ارائه این خدمات و کیفیت آن ارتقاء یابد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور که در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد عملکرد دستگاههای مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیک در صحن علنی مجلس سخن می گفت تاکید کرد: مسئله تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار تا حد بسیار زیادی به عنوان الگوی دولت الکترونیک برای مردم محقق شده است تا خدمات دولتی به مردم به بهترین شکل ارائه شود. به تعبیری در تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ و در بندهای آن سازمان اداری استخدامی کشور مکلف به تحقق اهداف دولت الکترونیک شده است.
معاون رئیس جمهور افزود: اولین گام سازمان استخدامی کشور، ارائه خدمات است که امروز نزدیک ۶ هزار خدمت انجام میشود که از این میزان ۲ هزار خدمت بر بستر شبکههای اطلاع رسانی عمومی انجام میشود. البته برخی از خدمات نیازمند حضور است و بعضی خدمات مبادلهای است که باید در محل با حضور افراد در اداره به انجام آن خدمت اقدام شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی تاکید کرد: بخش عمدهای از خدمات در سامانههاست که طبق قانون این خدمات با اولویت در نظر گرفته شده است که با همکاری متخصصان در حوزه مهندسی فناوری اطلاعات انجام میشود.
لطیفی با تاکید بر اینکه نباید هوشمندسازی سبب سردرگمی مردم شود، خاطرنشان کرد: طولانی بودن روند دریافت خدمات سبب سردرگمی مردم میشود که باید با اولویت بندی، این مشکل رفع شود. همچنین تعداد استعلامها برای بین دستگاهها زیاد است که باید نحوه ارائه این خدمات و کیفیت آن ارتقاء یابد و برای آن پنجره واحد ملی در نظر بگیریم.