معاون گردشگری کشور گفت: ایستگاههای مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور است
آقای شالبافیان با اشاره به اینکه گردشگری فردی در حال حاضر رواج پیدا کرده است، ادامه داد: این گردشگران برای تردد بیشتر از مترو استفاده میکنند. با توسعه اپلیکیشنهای مرتبط با سفر میتوانیم اطلاعات مربوط به ظرفیت سیستم حمل و نقل را با سرعت در اختیار آنها قرار دهیم.
معاون گردشگری کشور با بیان اینکه متروی تهران روزانه با حجم زیادی از شهروندان روبرو است، گفت: از ظرفیت ایستگاههای مترو میتوانیم بهعنوان محلی برای تولید صنایعدستی و عرضه آنها برای مردم استفاده کنیم. چرا که این کارها باعث افزایش روحیه و نشاط مردم میشود.
آقای شالبافیان تصریح کرد: در هفته گردشگری کلیپهای زیبایی برای معرفی ظرفیتهای گردشگری در ایران تهیه کردیم که میتواند جذابیتهای سرمایهگذاری در این حوزه را نشان دهند.
اقای شالبافیان از تولید محتوای گردشگری شهری و توسعه ریلی خبر داد و گفت: در صورت شناسایی و معرفی فضا، امکان ارائه محتوا در نمایشگرهای ایستگاهها و قطارها را داریم. همچنین آمادگی لازم برای اجرای برنامههای فرهنگی در ایستگاهها وجود دارد.
در این جلسه مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه هم ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در زمینه گردشگری و میراثفرهنگی گفت: ما به دنبال ایجاد گذرگاههای مهارتی در ایستگاههای مترو هستیم.
آقای حامد عباسی نامی گفت: شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه میتواند در هفته گردشگری فضاهای مناسبی را در ایستگاهها در اختیار معاونت گردشگری قرار دهد تا ظرفیتهای گردشگری و سرمایهگذاری در آن هرچه بهتر به شهروندان و مسافران معرفی شود.
آقای نامی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه یکونیم میلیون مسافر از متروی تهران استفاده میکنند، گفت: باتوجهبه بازگشایی مدارس آمار مسافران افزایش پیدا میکند و ظرفیت مناسبی برای اجرای گذرگاههای مهارتی و معرفی صنایعدستی استانها در ۱۴۴ ایستگاه وجود دارد، اما باتوجهبه زمان محدودی که تا بازگشایی مدارس داریم امکان تجهیز و ایجاد گذرگاه مهارتی در تمامی ایستگاهها وجود ندارد که در این مدت کوتاه میتوانیم در ایستگاههای منتخب کار را آغاز کنیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: باتوجهبه تردد بالا در ایستگاهها باید جانمایی فضاها کارشناسی شده باشد تا در عبور و مرور مسافران شاهد ازدحام و اختلال نباشیم.
آقای نامی همچنین ضمن اشاره به رویداد جام جهانی گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی میتواند موقعیت خوبی برای گردشگری ورزشی باشد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه گفت: متروی تهران آماده پذیرایی از تکتک استانها برای معرفی نمادها و آیینهای مختلف در قالب برگزاری نمایشگاههای دائمی یا مناسبتی است.
بر اساس توافقهای انجام شده همکاریهای وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در هفته گردشگری (۶ تا ۱۲ مهرماه) باهدف گرامیداشت روز جهانی گردشگری با محوریت توسعه گردشگری شهری آغاز خواهد شد.
کشورما دارای هم طبیعت بسیار زیاد و هم تاریخ کهن است و می توان از این ویژگی ها برای جذب تورست داخلی و خارجی استفاده کرد.
معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور باید بطور جدی پیگیری و ادامه پیدا کند.