طرح کلان قطار سریع السیر تهران - قم – اصفهان پس از ۲۶ سال هنوز به سرانجام نرسیده است.
محمد نورصالحی افزود: شرکتی که متولی انتقال دانش فنی است شبیه این طرح را به طول ۲۰ هزار کیلومتر در کشور چین به مدت ۴ سال اجرا کرده است.
وی گفت: از مهر پارسال تا کنون این پرونده در بانک مرکزی دست به دست میشود که اصلا آیا این طرح توجیه اقتصادی دارد یا نه. در حالی که بخشهای زیادی از پروژه آماده ریل گذاری است و در بودجه ردیف دارد، اما برخی ارادهها بر اراده رئیس جمهور نیز غالب میشود، نمیدانیم چه ارادهای است که مافوق ارادههای مجلس و دولت است و جواب این اتلاف هزینه و گران تمام شدن و بهره برداری نشدن، آمار بالای تصادفات این محور را چه کسی خواهد داد؟
نورصالحی افزود: همه اینها در حالی است که ۲۰ کیلومتر منتهی به اصفهان هنوز به دنبال مخالفتهایی که میشود تعیین تکلیف نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از ۱۰سال است کارخانه ریسباف به اسم موزه تملک شده و یک سوم این کارخانه تاریخی تخریب شده، اما هنوز بین بانک ملی و وزارت راه اختلاف وجود دارد.