برگزاری رویدادهای نوآوری، به شرکتهای دانشبنیان و خلاق کمک میکند تا بتوانند مناسبترین راه حلهای فناورانه را برای غلبه بر مشکلات فناورانه خود بیابند.
این واحد فناور با برگزاری این نوع از رویدادها بهترین راه حل را برای توسعه تولید و حل مشکلات شرکتهای دانش بنیان کشف میکند رویداد نوآوری یک رقابت با هدف توسعه راه حلهایی برای حل مشکلات بنگاههای صنعتی یا تولید محصولات نوآورانه است.
در رویداد نوآوری، شرکتها میتوانند مناسبترین راه حلهای فناورانه را برای غلبه بر مشکلات فناورانه خود بیابند. در این نوع مسابقات راه حلهای فناورانه شامل طراحی مفهومی یا نمونه اولیه میشود؛ بنابراین چالشها بسته به شرایط میتوانند در یک یا دو مرحله برگزار شوند که مرحله اول شامل طرحهای مفهومی میشود و مرحله دوم نمونههای اولیه را توسعه میدهند.
شرکتها با ایجاد واحدی به نام مرکز تحقیق و توسعه در شرکتهای صنعتی و بزرگ روزانه هزینههای قابل توجهی را صرف تحقیق و توسعه یا مهندسی معکوس برای غلبه بر مشکلات فنی میکنند به شکلی که قیمت تمام شده تحقیق و توسعه در شرکتها بسیار زیاد است و از این رو به هیچ وجه با هزینههای برگزاری چالش نوآوری قابل مقایسه نیست. برگزاری چالش نسبت به آزمایشاتی که واحدهای تحقیق و توسعه انجام میدهند، به مراتب خطر کمتری دارد و میتواند برای شرکتهای نتایج ملموس بیشتری داشته باشد.