رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: بايد به سمت بومی شدن سامانههای سایبری و الکترونیکی حرکت کنیم و آسیبهای آن را شناسایی، برطرف و راهکارهای لازم را ارائه کنیم.
آقاي سيدي با اشاره به قدمت فرودگاه بین المللی مهرآباد و جایگاه این فرودگاه در سطح منطقه خاورمیانه گفت: این فرودگاه در سال ۱۳۰۷، و درست در زمانی که هیچ یک از فرودگاههای حاشیه خلیج فارس ساخته نشده بود، ایجاد و در سال ۱۳۳۷ ترمینال یک آن به بهره برداری رسید و امروز این فرودگاه با توجه به اعزام و پذیرش ۱۵ میلیون مسافر و حجم ترافیکی که دارد نیازمند یک ترمینال در شان نظام، پایتخت و مسافران است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان موانع موجود در توسعه فرودگاه مهرآباد خواستار تعامل سازمانها و ارگانهای مستقر در این فرودگاه برای توسعه آن شدند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه وضعیت شبکه راداری کشور را مناسب توصیف و از همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان برای تولید رادار خبر داد و گفت: این دانشگاه صنعتی در حال حاضر مشغول ساخت رادار برای فرودگاه آبادان است.
آقاي سيدي در ادامه با اشاره به مقوله ایمنی و الزامات سازمان جهانی هواپیمایی کشوری از فرودگاهها به عنوان مناطق حیاتی و حساس یاد کرد و گفت: موضوع امنیت سایبری در دستور کار اداره کل حراست و امنیت فرودگاهی قرار گرفته است.
در ادامه رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تهدیدات سایبری و نقش پدافند غیرعامل در کاهش این تهدیدات گفت: میبایست به سمت بومی شدن سامانههای سایبری و الکترونیکی حرکت کنیم و آسیبهای آن را شناسایی، برطرف و راهکارهای لازم را ارائه کنیم.
جلالي با دسته بندی آسیبهای موجود به سه بخش گفت: در این راستا دستورالعملهای لازم تهیه شده و اجرای آن ضروری است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل بر آمادگی کلیه دستگاههای کشور در برابر حملات سایبری به ویژه فرودگاهها تاکید کرد و گفت: در این راستا باید برنامههای مشترک برگزار کرد و نباید از آموزش غافل شد.
جلالی در بخش دوم صحبتهای خود بر آمادگی دستگاهها در برابر حوادث و اجرای حداقل یک مانور در هریک از فرودگاهها در سال تاکید کرد.
پس از این نشست رئیس سازمان پدافند غیرعامل از مرکز کنترل فضای کشور و پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد بازدید کرد.