فرمانده یگان عملیات پلیس راهور پایتخت گفت: خطوط اضطرار مخصوص استفاده خودروهای امدادی جهت تردد و زودتر رسیدن به محل ماموریت است.
وی افزود: اگر بیان میشود که موتورسیکلت داخل تونل وارد نشود دلیل دارد و یک صحبت فنی است چرا که در داخل تونل انباشتی از گازهای حاصل از احتراق وسایل نقلیه میباشد و این آلایندگی و آلودگی هوا داخل تونل بسیار زیاد است.
سرهنگ طریقت گفت: موتورسیکلت نیز در فضای داخل تونل حرکت میکند و بسیار شاهد این صحنهها بوده ایم که موتورسیکلتی که داخل تونل حرکت میکند در واقع در اثر استمشاق گازهای سمی به مرگ خاموش دچار شده و بی هوش شده و بدون اینکه وسیلهای با آن برخورد کند با موتورسیکلت واژگون شده و منجر به فوت و جراحات دیگر و مشکلات بعدی برای خود موتورسوار و سایرین شده است.
فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به دلایل ذکر شده و به همین خاطر است که ورود موتورسیکلت داخل تونلها ممنوع است.
وی ادامه داد: خط اضطار برای تردد و زودتر رسیدن وسایل امدادی به محل ماموریت خود است و استفاده و تردد در آن برای دیگر خودروها ممنوع است چرا که برخی از وسایل نقلیه اگر داخل تونل دچار حادثه و یا خرابی ویا آسیبی شدند این وسایل نقلیه امدادی بتوانند سریعتر به محل مورد نظر رسیده و از خط اضطرار برای این کار استفاده نمایند.
سرهنگ طریقت خاطر نشان کرد: پیش بینیهای لازم برای امداد رسانی داخل تونل صورت گرفته و وسیله نقلیه امدادی میبایست از خط اضطرار برای این کار استفاده نمایند و دیگر خودروها حق استفاده از این خط را برای تردد ندارند.
فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاران بنده به وسیله دوربینهایی کنترل ترافیکی که داخل تونلها تعبیه شده است جریمههای تردد داخل تونلها توسط موتورسواران و تردد خطوط اضطرار را انجام و مورد اعمال قانون قرار میدهند و همکاران بنده در ابتدا و انتهای تونلها مستقر هستند و موتورسیکلتها متوقف شده و وسیایل نقلیهای را که از خطوط اضطرار استفاده مینمایند را متوقف و ضمن اعمال قانون برای انها نمره منفی را نیز ثبت مینمایند.
وی توصیه داشت: وسایل نقلیهای که داخل تونلها تردد میکنند حتما میبایستی که شیشههای انها بالا باشد و چراغها روشن باشد البته با نور پایین و در زمانی هم که گره ترافیکی و مشکل ترافیکی ایجاد میشود داخل تونلها رانندگان میبایست موتور وسیله نقلیه را خاموش نمایند.