در سومین روز از هفتهی دولت، میز خدمت ۳۰ دستگاه اجرایی و دولتی گیلان در محل مصلای امام خمینی رشت برگزار شد.
آیت الله فلاحتی نماینده ی ولی فقیه در گیلان و امام جمعهی رشت نیز از میز خدمت دستگاههای دولتی در محل مصلای رشت بازدید کرد و تسهیل در روند دسترسی مردم به مسئولان و رسیدگی به انتظارات و درخواستهای منطقی و قانونی آنان را در زمرهی وظایفی کارگزاران حاکمیتی دانست و گفت: این مهم همواره در نظام اسلامی مورد توجه و تاکید قرار دارد.
دکتر اسدالله عباسی رسیدگی به مطالبات و درخواستهای بحق مردم را از وظایف اصلی مسئولان دانست و تصریح کرد: بزرگترین پشتوانهی دولت، حمایتهای مردمی ست و دولت با اتکاء به این منبع عظیم قدرت و بصیرت تلاش دارد بر مجموعهی مشکلات در حوزههای مختلف اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگی فائق آید.
سرهنگ رضا رنجبر، مسئول بسیج کارمندان گیلان نیز هدف از برپایی میز خدمت در مصلای نمازجمعه را تقویت ارتباط عموم مردم با مدیران و متولیان دولتی عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۰ دستگاه دولتی استان برای شرکت در میز خدمت امروز درخواست داده بودند که بدلیل محدودیت فضا، ۳۰ دستگاهی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند، برای رسیدگی به مشکلات مردم برگزیده شدند.
علاوه بر رشت در اکثر شهرستانهای گیلان نیز میز خدمت دایر بود و مردم پیش از شرکت در مراسم نماز جمعه، میتوانستند در صورت نیاز، مشکلات و درخواستهای خود را با مدیران و مسئولان شهرستانی مطرح کنند.