شرکتهای دانشبنیانی که به شکل تخصصی در زمینه تجاریسازی، کلان دادهها و خدمات لجستیکی فناورانه فعالیت دارند، به توسعه فروش رونق فعالیت کسب و کارها کمک میکنند.
این مجموعه در دو بخش مختلف ارائه خدمت میکند. یکی از خدمات این شرکت که با استفاده از ابزارهای فناورانه ارائه میشود به کسب و کارها کمک میکند تا رفتار مشتری را تحلیل کنند. از سوی دیگر، به شرکتهایی که دادههای عظیم در اختیار دارند، کمک میکند تا داده خود را مدیریت و در راستای منافعشان به کار گیرند.
یکی از محصولات این شرکت دانشبنیان، سامانههای ارزیابی مشتریان است. این سامانهها، در شرکتها و سازمانهای بزرگ، مسئولیت ارزیابی، سنجش و هر گونه تحلیل مبتنی بر مشتری را در بازار، برعهده دارد. در شرکتهای که تعداد زیادی مشتری دارند، کنترل عملکرد مشتری و ارزیابی رفتار او با تکیه بر روشهای سنتی سخت است. برای نمونه، بانکها و شرکتهای بزرگ پخش، از طریق این سامانه رفتار مشتریان خود را تحلیل میکنند.
کشف تقلب و تشکیل صف در مورد یک کالا و خدمت خاص، مدیریت فاکتورها و حوالهها، افزایش فروش از طریق روانشناسی مشتری و رصد لحظهای تحولات بازار از دیگر امکانات این سامانه است.
معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری از طریق ایجاد و حمایت یک نوع تخصصی از شرکتهای دانشبنیان که به صورت ویژه در حوزه تجاریسازی محصولات کار میکنند، تلاش کرد تا خدمات لجستیک را برای آنها در بخش فروش و تجاریسازی فراهم کند.