خانوادههای افراد مبتلا به اوتیسم رسیدگی مراکز آموزشی به فرزندان خود را بسیار ضعیف میدانند و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.
به گزارش سرویس شهروندخبرنگار خبرگزاری صداوسیما، خانوادههای افراد مبتلا به اوتیسم رسیدگی مراکز آموزشی به فرزندان خود را بسیار ضعیف میدانند.
متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام، باشروع سنجش اول دبستانی ها، عزیزان اوتیسمی هم به این مرکز مراجعه میکنند. تقریبا نیمی ازاین کودکان آموزش دیده هستند و درکلاسهای مختلف آموزشی گفتار و... سالها حضور دارند، ولی متاسفانه اغلب توان صحبت عادی ندارند، ولی بهره هوشی عالی دارند وتمام پازلهای تست هوش را در چند دقیقه حل میکنند، اما درعین حال میدوند سروصدا میکنند و وسایل روی میز را برمی دارند و... این امر برای اکثر تست گیرندگان نامطلوب بوده، و سعی میکنند با چند تست مختصر مثلا یک سوال بگو آب راچطور میجوشانند! به جای دیگر ارجاع دهند، و گاهی اصلا تست نمیگیرند! والدین بیچاره شرمنده ازبی احترامیها وانگشت به دهان بچه را برداشته و فرار میکنند ومدرسهای پذیرای آن بچه نخواهد بود وآن همه هزینه چندین ده میلیونی درظاهر هدر میرود، استدعا دارم این امر تلفیق مدارس عادی بامدارس استثنایی که درسال۹۰ تصویب شده وتنها چندمدرسه محدودجرات اجرای آن را دارند اجرائی شود، کلمه مدرسه استثنایی ضربهای به خانوادههای اوتیسم میزند که غیرقابل جبران است درحالی که این بچهها به کمک معلم سایه توان حضور درمدارس عادی را دارند، ولی برای همیشه محروم میشوند وحتی کادر محترم استثنایی هم اوتیسم را یک هیولایی میپندارند که باید درآسایشگاه بماند نه در مدرسه کنار بچهها سالم، ومدارس اوتیسم هم سرفصل آموزشی کم توان ذهنی را فقط تدریس میکنند نه نظارتی نه توجهی بچهها را در مدرسه جمع میکنند همه کادراستثنایی هم وعده میدهند ببر استثنایی پیشرفت کرد میبرید عادی، آخرشما شنیده اید بچهای ازاستثنایی به عادی برود؟ آزمون آن از دکترای تخصصی هم سخت تراست وواقعا بچه میماند و در نهایت هیچ پیشرفتی نمیکند، خواهشا دراین مورد اقدامی کنید، گریههای مادران اوتیسم رانادیده نگیرید.