وزیر آموزش و پرورش گفت:کانون باید نقش سیاستگذاری، تنظیم گری و نظارتی داشته باشد و در زیستبوم جدید کانون، محیطی برای فعالیت و تردد کودکان و نوجوانان، هنرمندان و همچنین مرکز تولید آثار فاخر باشد.
یوسف نوری گفت: نگاه به کودکان در دنیا چند وجهی است، گاهی کودک را بهعنوان سوژه میشناسند. در نگاه بالاتر، کودک را بهعنوان کنشگر اجتماعی میشناسند و از آن بالاتر او را بهعنوان همراه پژوهشگر میشناسند، البته کودک پژوهش را با محوریت مربی انجام میدهد.
وزیر آموزش و پرورش، تمرکز بر کودکان را در افزایش تولید مؤثر دانست و گفت: در زمان شیوع کرونا، دانش آموزان بیش از دیگران، ماسک میزدند و شیوه نامههای بهداشتی را رعایت میکردند، لذا این یعنی سواد سلامتی، که کودکان ما آن را دارا هستند.
وی در ادامه گفت: چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودهاند؛ هنرمند کسی است که از موادی که در اختیار اوست بهترین استفاده و زیباترین آثار را خلق کند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با بیان اینکه کودکان دارای فطرت پاکی هستند، تصریح کرد که گام دوم انقلاب بر دوش فعالان عرصه هنر در حوزه کودک و نوجوان است، لذا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید نقطه ثقل تولیدات ادبی و هنری برای کودکان و نوجوانان باشد.