وزیر آموزش و پرورش گفت: ورزش قهرمانی بدون نگاه به آموزش و پرورش محقق نمیشود، لذا موظفیم در این باره اقدامات موثری انجام دهیم.
عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه ورزش تحقق یک ساحت نیست و ساحتهای دیگر نیز همراه با ورزش بهبود خواهند یافت، اظهار کرد: در دوران کرونا افزایش وزن دانشآموزان را داشتیم و ساختارهای قامتی آنان به هم ریخت، لذا زمانی که ورزش و تحرک تعطیل میشود، انسان آماده نخواهیم داشت و آمادگی نداشتن انسان توانایی وی را برای تحقق سایر اهداف زندگی اش از جمله آموزش و یادگیری با نقصان مواجه میکند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت شروع ورزش از سنین کم افزود: ورزش قهرمانی بدون نگاه به آموزش و پرورش محقق نمیشود، لذا موظفیم در این باره اقدامات موثری انجام دهیم.
وی اضافه کرد: استعدادیابی ورزشی دانشآموز باید ادامه داشته باشد و بر این اساس باید نیم رخ دانشآموزان را تهیه کنیم. در آموزش و پرورش ۱۴۵ آزمون داریم که از طریق آنان، دانشآموز را تقریبا میشناسیم، لذا باید نیم رخ واقعی دانشآموز احصا شود.
نوری گفت: هدف از ورزش، پرورش قهرمان نیست، بلکه هدف ما قرار گرفتن دانشآموز در یک موقعیت برای شناسایی استعدادهای ورزشی است.
عضو کابینه دولت مردمی با بیان اینکه آموزش و پرورش در کنار سالنهای بیرون مدرسه، سالنهای درون مدرسهای هم ایجاد میکند، اظهار کرد: سالنهای درون مدرسهای باعث میشوند تا دسترسی دانش آموزان به فضای مناسب برای ورزش یا دسترسی به تجهیزات ورزشی، آسانتر و کوتاهتر شود و این موضوع به افزایش فعالیت ورزشی در مدارس منجر خواهد شد.
نوری با بیان اینکه تقویم زمانی مسابقات ورزشی باید با همکاری فدراسیونهای وزارت ورزش و جوانان نوشته شود، از آمادگی آموزش و پرورش برای برگزاری مسابقات زیر ۱۸ سال خبر داد.
عضو کابینه دولت مردمی با تاکید بر اینکه تمام فعالیتها در آموزش و پرورش باید پیوست فرهنگی داشته باشند، اظهار کرد: باید در مسابقات بین المللی ورزشی حضور موثری داشته باشیم و لیگ بازیهای محلی را نیز باید برگزار کنیم.
نوری با تاکید بر اینکه برنامه ورزش صبحگاهی باید در دستور کار مدارس باشد، افزود: زیرا این کار منجر به نهادینه شدن ورزش از دوران کودکی و در شروع هر روز خواهد شد و نشاط و سرزندگی در دانش آموزان به وجود خواهد آورد.