عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی دستگاهها به ویژه راهداری در اطلاع رسانی، تبلیغات محیطی و ایجاد نمادهای حمایت از خانواده و افزایش جمعیت کوتاهی داشتهاند.
کمیسیون فرهنگی مجلس هفته پیش عملکرد دستگاههای اجرایی را در مورد اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بررسی کرد. قانون به وزارت راه و شهرسازی، شهرداریها و دهیاریها مأموریت داده که در شهرها، روستاها و راهها و مکانهای عمومی، بخشی از ظرفیت تبلیغات محیطی فرهنگی را به «ازدواج، فرزندآوری، رشد جمعیت و تعالی نهاد خانواده» اختصاص بدهد.
با این حال به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی، «تبلیغات محیطی به شدت ضعیف است» و او از این ضعف به عنوان «ترک فعل» یاد کرده؛ در گزارشی که آقای راستینه از نشست کمیسیون داده، قرار شده تا ۲ هفته آینده دستورالعملی ویژه برای همکاری میان مجموعههای وزارت راه و شهرسازی و سازمان تبلیغات اسلامی برای دریافت محتواهای تبلیغی ابلاغ شود.
قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» که از آبان ماه پارسال برای اجرا به دستگاهها ابلاغ شد، برای «کاهش سن ازدواج، آسانتر کردن ازدواج جوانان، تشویق به فرزندآوری و استحکام خانواده با رویکرد دینی»، وزارتخانههای کشور، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند دستگاه اجرایی را موظف کرده تا با شرایطی، به گروههای فرهنگی بودجه حمایتی بدهند.
این قانون به وزارت آموزش و پرورش هم مأموریت داده تا کمتر از دو سال آینده، سیاستهای کلی جمعیت و سیاستهای کلی خانواده را در محتوای کتابهای درسی بگنجاند.