معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: ۱۲ هزار کیلومتر کریدور شهری در کشور نیازمند روکش آسفالت و ایمنیسازی است .
وی افزود: هرگونه توسعه و فعالیتی در هر حوزهای شامل اجتماعی، فرهنگی و صنعتی نیازمند توسعه زیر ساختهای راه وحمل و نقل است، زیرا در عصر حاضر زندگی بدون حمل و نقل امکانپذیر نیست.
معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور تصریح کرد: استان همدان به عنوان حلقه واصل و چهارراه ارتباطی مرکز کشور به استانهای غرب و جنوب غربی است و به همین علت از اهمیت زیادی برای وزرات راه و شهرسازی برخوردار است که با همین نگاه اقدامات خوبی در حوزه راهسازی و راهداری انجام شده است.
مقبلی تاکید کرد : آزاد راه همدان-تهران یکی از همین اقدامات مهمی و موثری است که دولتها با نگاه توسعهای ایجاد کرده و ایمنی تردد و تسریع در حمل و نقل جادهای را برای کاربران فراهم کرده است و سالهاست مردم از آن بهرهمند هستند.
با تخصیص بودجه به شبکه نگهداری راهها در سفر ریاست جمهوری بسیاری از مشکلات حوزه راه حل خواهد شد
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ ارزش ریالی اقدامات انجام شده در استان همدان ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: البته این اقدامات کافی نیست و با تخصیص بودجه به شبکه نگهداری راهها در سفر ریاست جمهوری بسیاری از مشکلات حوزه راه حل خواهد شد.
معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: از ۱۵۰ هزار کیلومتر راههای فرعی و روستایی سراسر کشور ۱۱۳ هزار کیلومتر راه روستایی و ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی است که برای ایمنی و نگهداری این راهها سالیانه مبلغی افزون بر ۵۵ هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی گفت: همچنین ۱۲ هزار کیلومتر کریدور شهری نیازمند اقدامات فوری مانند روکش آسفالت و ایمنیسازی بوده که سالیانه بین سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور خاطر نشان کرد: راه و شریانهای ارتباطی ما به عنوان موتور محرک و فعالیت اقتصادی کشور محسوب میشود بنابراین هرچقدر ما بتوانیم از نظر ایمنی و تردد سطح سرویس مناسبی فراهم کنیم اقدامی در حوزه اقتصادی کشور انجام دادهایم.