مدیر کل کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: همه مرسولات پستی مشمول تعهد اجباری است.
اخلاقی با بیان اینکه مشتریان باید مستندات خود را درباره ارزش بستههای خود به شرکت پست ارائه دهند، افزود: اگر مشتری به پست مراجعه و ارزش مرسولهاش را با ارائه مستندات بیش از یک میلیون تومان اعلام کند، با درخواست مشتری، واحدهای پستی دولتی یا خصوصی حداکثر تا سقف 20 میلیون تومان موظف است مرسوله را بیمه و در صورت بروز مشکل برای مرسوله تا سقف بیمه اظهار شده غرامت به مشتری پرداخت کند.»
مدیر کل کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست ادامه داد: «دستخوردگی، مفقودی، آسیبدیدگی و خسارت در تاخیر بستههای پستی استانداردهایی است که سازمان تنظیم مقررات برای کالاها و بستههای پستی تعریف کرده است.»