رئیس اداره ایمنی راه و حریم مازندران از اجرای ۵۱۰ کیلومتر عملیات خط کشی در راههای ارتباطی استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران از خط کشی ۵۱۰ کیلومتر از راههای ارتباطی مازندران از ابتدای سال تا به امروز خبر داد.
محسن یمینی افزایش ضریب ایمنی رفت و آمد، کنترل ترافیک و تسهیل رفت و آمد را از مزایای اجرای طرح خط کشی در جادههای استان عنوان نمود.
او افزود: عملیات خط کشی جادههای فرعی و روستایی در استان علاوه بر ایکه باعث افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جادهای در این مسیرهای پُر تردد میشود، نقش بسیاری مهمی را نیز در افزایش دید رانندگان و کاربران جادهای و هدایت آنها در مسیرهای یادشده دارد.
یمینی یکی از اهداف اجرای خط کشی در سطح محورها را تعیین محدودیتهای حرکت برای هریک از کاربران عنوان و خاطر نشان کرد: محورهای ارتباطی هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر، حمزه کلا- خشرودپی، جواهرده، ۲ هزار و ۳ هزار تنکابن، ساری-جویبار، ساری-دریا، نور –چمستان، نیروگاه، بابل-بهنمیر، احمد چاله پی بابل، آمل-محمود آباد، محمود آباد –نور، کمربندی فریدونکنار و جاده قدیم بابل-آمل، ساری –سورک، جاده فرودگاه، بلده –پل زنگوله برخی از محورهایی بوده که عملیات خط کشی در آنها صورت پذیرفت.
رئیس اداره ایمنی راه و حریم مازندران در ادامه به عملیات گسترده روکش آسفالت در سطح محورهای استان اشاره و ادامه داد: با توجه به اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی، این اداره کل به منظور افزایش ایمنی محور، هدایت وسایل نقلیه، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات اجرای خط کشی محورهای مذکور را بلافاصله در دستور کار خود قرار میدهد.
گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.