عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: جلوگیری از قاچاق کالا مهمترین راهکار خروج بازار لوازمخانگی از رکود است.
او گفت: با توجه به تولید لوازمخانگی بیش از میزان نیاز کشور، صادرات این محصولات بهویژه به کشورهای منطقه و همسایگان، باید به عنوان راهکار دوم در دستور کار قرار گیرد.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: دانش بنیان شدن صنعت لوازمخانگی، راهکار دیگری است که باعث خروج بازار لوازم خانگی از رکود میشود.
عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران یادآور شد: حجم صادرات لوازمخانگی ایران بهطور متوسط سالیانه ۳۰۰ میلیون دلار است و بهمنظور ارتقای صادراتی باید ضمن عادی شدن روابط تجاری، مناسبات بنکی نیز عادی شود تا تولیدکنندگان با سهولت بیشتری به مبادله کالا پرداخته و پولشان را دریافت کنند.
وی همچنین از لزوم افزایش درآمدهای سرانه مردم در بلندمدت و ارتقای قدرت خریدشان به عنوان راهکار دیگر حل مساله رکود بازار یاد کرد.
محمدی دانیالی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به «تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»، تصریحکرد: برای دانش بنیان شدن صنعت لوازمخانگی، باید کار اصلی در مراکز علمی و تحقیقاتی انجام شود و همچنین شرکتها برای رشد و توسعه و دانش بنیان کردن این صنعت تلاش کنند.
وی به تشکیل کانون هماهنگی «دانش، صنعت و بازار لوازمخانگی» با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ماههای گذشته اشاره کرد و گفت: به این ترتیب، این صنعت گام نخست را در جهت دانشبنیان شدن و استفاده از تحقیقات آکادمیک در مسیر تعالی و تکاملی برداشت.
این مقام صنفی خاطرنشانکرد: با تشکیل این کانون، شخصیتهای آکادمیک و علمی و پژوهشی با بدنه صنعت لوازمخانگی مرتبط خواهند شد که حلقه پایانی آن بازار بوده و مدرنیزهکردن، بهروز آوری و جهانیسازی این صنعت را در دستور کار خواهد داشت.
این انجمن با سه هدف اصلی رشد و توسعه صنعت لوازم خانگی، تاثیرگذاری مثبت بر مجامع و مجاری تصمیمگیری و تصمیمسازی و همچنین دفاع از منافع بیش از ۲۵۰ عضو خود فعالیت میکند.
وی خاطرنشان کرد: این انجمن با تجمیع نظرات کارشناسی فعالان این حوزه و صنعتگران و همچنین پیگیری مشکلات آنها، سعی دارد با ارائه پیشنهادات و دفاع از برنامهها در نهادهای تصمیمگیری همچون دولت و مجلس، تاثیرگذاری مثبت داشته باشد.