سید عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل جنبش انصار الله یمن به مناسبت روز عید غدیر و عید ولایت سخنرانی کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ سید عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل جنبش انصار الله یمن به مناسبت روز عید غدیر و عید ولایت سخنرانی کرد.
سید عبدالملک بدر الدین الحوثی گفت: به ملت مسلمان یمن و همه مومنان و مومنات در سرتاسر کره زمین مناسبت عید سعید غدیر این عید بزرگ را تبریک عرض میکنم.
روز عید غدیر روز ولایت است ملت عزیز ما و همه مسلمانان در سرتاسر کره زمین به این مناسبت جشن گرفته است ملت ما در استانهای زیادی جشنهای بزرگی را به همین مناسبت برگزار کرده است و حضور مردمی حضور گستردهای بوده است. عید غدیر در طول نسلها مناسبتی مهم و اصیل بوده است که ملت ما نسل اندر نسل جشنهای ان را برگزار کرده است، زیرا یمن با ایمان همراه است البته برگزاری و گرامیداشت این مناسبت از اهمیت بسیار زیادی از جوانب متعددی برخوردار است. اولین شکرگزاری به خدای سبحان است، زیرا مناسبتی عظیم است که با کامل شدن دین و اتمام نعمت الهی مرتبط است از اینرو به همین مناسب آیه قرآن کریم نازل شد که فرمود: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا (امروز دین شما را به حد کمال رسانیدم و بر شما نعمتم را تمام کردم و بهترین آیین را که اسلام است برایتان برگزیدم)» و کدام نعمت بزرگتر از نعمت خداوند سبحان در زمینه دین است؟ که با کامل شدن دین و تمام شدن نعمت با آن همراه است بنابراین برگزاری جشنها به عنوان اقرار در قابل خداوند نسبت به این نعمت بزرگ او و فضل عظیم اوست و شکرگزاری نسبت به خداست. همچنین از مهمترین موارد مهمی احیای این مراسم حفظ اظهارات پیامبر بزرگوار اسلام (صلوات الله علیه و آله) است. پیامبری که درباره او آیهای نازل شده است: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ (ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد (به خلق) برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکردهای، و خدا تو را از (شر) مردمان محفوظ خواهد داشت، (و دل قوی دار که) خدا کافران را (به هیچ راه موفقیتی) راهنمایی نخواهد کرد.)» این آیه اهمیت بسیار زیاد این ابلاغ را میرساند و اعلام آن به نسلهای آینده برای محافظت از متنی مهم از اصول دین و متون نبوی است که اساس مهمی در دین است پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و آله) نیز بسیار تلاش کرد تا این ابلاغ به همه امت برسد به حاضران که دهها هزار نفر بودند فرمود: «ألا هل بلغت؟ (آیا ابلاغ و اعلام نکردم؟)» و وقتی مردم اقرار به ابلاغ ایشان کردند فرمودند: «اللهم فاشهد (خدا یا تو شاهد باش)» سپس فرمودند: شاهدان باید این را به غائبان این مطلب را ابلاغ کنند. تا امت از این حادثه بزرگ آگاه شود، زیرا غدیر برای همین امت بسیار با اهمیت است بنابراین ابلاغ این واقعه بزرگ به مردم بسیار مهم است به ویژه اینکه از سوی دشمنان با سکوت در برابر آن و تغییر در معنا و محتوای آن مبارزه میشود با غدیر در طول نسلها و قرنهای گذشته در داخل امت بسیار گسترده مبارزه شده است؛ بنابراین محافظت از غدیر و تبیلغ برای آن از کارهای بزرگ است و از اعمال دینی است که انسان در صورت عمل به آن با نیت خالص برای خداوند پاداش خواهد گرفت.
الحوثی در ادامه سخنرانی خود اظهار داشت: از جمله فواید احیای این مناسبت بزرگ تحکیم اصول عظیم ولایت است چرا که امت را از تفرقه در برابر دشمنانش مصون میدارد و ا زدرون در برابر تاثیر منافقان قوی میسازد بنابراین امت بسیار به ولایت نیاز دارد و دشمنان تلاش میکنند به آن نفوذ کنند.
مضمون مناسبت و واقعه غدیر و ولایت بسیار مهم است و باید این حدیث همیشه تکرار شود هر چند مردم تعجب کنند که چرا هر سال برای آنها تکرار میشود، اما نقل حدیث غدیر باید همواره صورت بگیرد، زیرا باید علاوه بر تکرار به فهم و تامل نیاز دارد، زیرا موضوع بسیار بسیار مهم است. خداوند به رسول مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) در اواخر سال دهم هجری قمری اطلاع داد که اجلش نزدیک شده است و ارتحال ایشان نزدیک است بنابراین رسول خدا به این امت فکر میکرد، زیرا دین اسلام تنها در دورانی که خود ایشان حاضر بودند که نبود بلکه برای نسلهای بعدی هم باید دین مبین اسلام میرسید، زیرا رسول خدا و دین اسلام برای همه جهانیان است اینده امت پس از ارتحال ایشان برای خودشان بسیار مهم بود. خداوند هم احوال گذشتگان و پیامبران الهی قبل از ایشان و قومهای انان را به ایشان اطلاع داده بودند و هم اینده آیندگان را. از جمله این قومها قوم بنی اسرائیل بود. پیامبر بسیار برای امت خود نگران بود، زیرا میدانست فتنههای زیادی در میان امت میافتد و خطرات و چالشهای زیادی امت را فراخواهد گرفت. هر امتی از بزرگترین خطری که پس از پیامبرش آن را تهدید میکند فتنهها و خطر انحراف و تحریف دین است. از جمله فرمایشهای ایشان این است که فرمودند: ایها الناس، سعرت النار، و أقبلت الفتن، کقطع اللیل المظلم (ای مردم! آتش [فتنه]برافروخته شده و فتنه مانند پارههای شب تاریک، روی آورده است)؛ بنابراین خطرات و فتنه بسیار بزرگی امت را پس از ارتحال رسول مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) تهدید میکرد. تهدیدی بسیار بزرگ است تا حدی که نسلی که پیامبر را با چشم خود دیده بود و فرمایشهای ایشان را با گوش خود شنیده بود در معرض این فتنه بزرگ قرار داشت.
این وضع خطرناک برای پیامبر اعظم بسیار مهم بود، زیرا نگران مردم بودند تا گمراه نشوند و منحرف نشوند. از اینرو پیامبر اعظم با دستور الهی اقدام تدابیر مهمی کردند تا به این امت کمک کند تا آیندهای روشن بسازد و راه رستگاری و نجات و امنیت از گمراهی و انحراف را به آنها نشان بدهد؛ بنابراین در سال دهم هجری قمری اقدامات مهمی انجام دادند، زیرا پس تنها دو ماه و چند روز پس از آن واقعه در این دنیا باقی بودند. پیامبر برای آخرین حج تدابیری اتخاذ کردند که مسلمانان به این حج را حجه الوداع نامیدند. ایشان از همه کشورها دعوت کردند که مسلمانان تا بیشترین حد ممکن در آن سال به حجم مشرف شوند حضور در آن سال در حج به همراه رسول خدا صلوات الله علیه و آله بی سابقه بود شاید از زمان وفات حضرت ابراهیم تا آن زمان چنین حجی برگزار نشده بود. رسول خدا مراسم حج را برگزار کردند و در این حج تلاش کردند تا مسلمانان بفهمند که اجل ایشان نزدیک شده است و بدانند که این حج، حجه الوداع است، زیرا پیامبر در این حج با امت خود وداع خواهد کرد؛ و اهمیت ویژهای دارد، زیرا مهمترین توصیههای خودشان را به امت باید بدهند. توصیههایی که سزاوار بود امت مد نظر قرار دهند از اینرو در حجه الوداع و در خطبههای ایشان در عرفات به آنها فرمودند: لَعَلِّی لاَ اَلقََاکُم بَعدَ عامِی هذا (شاید بعد از این سال دیگر شما را نبینم) ایشان به مردم میفهماند که کوچ ایشان به سمت خداوند سبحان نزدیک شده است. این مسئله برای مسلمانان بسیار نگران کننده بود، زیرا سئولات زیادی برای انان مطرح میشد که پس از رحلت رسول مکرم اسلام چه اتفاقی خواهد افتاد؟ امت چه خواهد کرد؟ زیرا نقشی که رسول مکرم در هدایت امت و رهبری آن داشتند نقشی اساسی بود و رحلت ایشان خلأ بسیار بزرگی در میان مسلمانان ایجاد میشد موضع هدایت امت بر اساس راه و دین و وحی و شریعت الهی بود؛ بنابراین بسیار مسئله مهم بود زمانی که ایشان از حج بازگشتند و به منطقه حجفه و دره خم رسیدند که منطقهای نزدیک به مکه است که قبل از گذرگاههایی است که حاجیان در آن مسیر خود را تعیین میکردند انتخاب این مکان با تدبیر الهی بود، زیرا رسول مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) در تبلیغ دین الهی از نظر مضمون یا زمانبدی یا روش به دستورات خداوند سبحان عمل میکردند. بسیار شگگفتی است که این منطقه دقیقا قبل از منطقهای است که مسیرها و چندراههایی است که برای رفتن حاجیان تعیین میشود گویا اشاره در آن وجود دارد. در ان منطه بود که وحی الهی نازل شد: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ (ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد (به خلق) برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکردهای، و خدا تو را از (شر) مردمان محفوظ خواهد داشت، (و دل قوی دار که) خدا کافران را (به هیچ راه موفقیتی) راهنمایی نخواهد کرد.)» این تبلیغ بسار با اهمیت بود به طوری که اگر این ابلاغ نمیشد گویا رسول خدا اصلا رسالت خدا را ابلاغ نکرده بود و تمام زحمات ایشان از بین میرفت. این در حالی است که در اواخر حیات ایشان مسائل توحید و رسیدن به معرفت الهی و واجبات الهی و احکام اسلام و جزئیات ان بیان شده بود، اما این ابلاغ غدیر انقدر با اهمیت بود که گویا هیچ تبلیغ دینی صورت نگرفته بود. رسول خدا نیز بنا به اهمیت موضوع اقدام بسیار مهمی انجام دادند در ظهر و زمان حرارت شدید آفتاب در آن روز مردم را متوقف کرد و کسانی که جلو افتاده بودند هم فرمودند که بازگردند و منتظر شدند که کسانی که درعقب افتاده بودند هم برسند به طوری که کل جمعیت حاجیان به دور هم جمع شدند. ایشان نماز ظهر را در میان مردم به جماعت اقامه کردند و پس از نماز ظهر به مردم فرمودند که خداوند این آیه را بر من نازل کرد و حضرت علی علیه السلام را خواستند و دستش را گرفتند و بر سکویی که از بارهای شتر ایجاد کرده بودند ایستادند و تا همه واضح و شفاف ببینند بر فراز این سکو ایستادند و خطابه خویش را آغاز کردند البته ما به بخشی از این خطبه که در روایات و احادیث همه مذاهب اسلامی آمده است اشاره میکنیم.
دبیر کل جنبش انصار الله همچنین افزود: اصولا اسلام بر این مبتنی است که خداوند ولیّ کسانی است که ایمان آورده اند بله اوست که همه را آفریده است، اما ولایت تشریعی و هدایت نیز به عهده اوست و امر و نهی مخصوص اوست خداوند در قرآن کریم فرمود: «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النّورِ ۖ وَالَّذینَ کَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَی الظُّلُماتِ ۗ أُولٰئِکَ أَصحابُ النّارِ ۖ هُم فیها خالِدونَ (خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آوردهاند؛ آنها را از ظلمتها، به سوی نور بیرون میبرد. (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آنها طاغوتها هستند؛ که آنها را از نور، به سوی ظلمتها بیرون میبرند؛ آنها اهل آتشند و همیشه در آن خواهند ماند.)» بنابراین کسی که بعد از پیامبر باید جانشین او شود باید در مسیر حق قدم بردارد و در این مسیر ثابت قدم باشد رسول خداوند برای اینکه امت را مطمئن سازند فرمودند: «عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ» ایشان ولایت علی علیه السلام را امتداد ولایت رسول قرار دادند دشمنان امت و منافقان اصرار داشتند تا بر امت مسلط شوند آنها، چون میدانستند که چقدر ارتباط با امام علی علیه السلام و ولایت ایشان به عنوان امتداد راه پیامبر برای امت مهم است و تضمین حقیقی نجات امت است تلاش کردند امت را از ولایت جدا کنند. منافقان و کافران و یهود و صهیونیستها در عصر امروز نیز چنین رفتارهایی با این امت میکنند.
سید عبدالملک بدرالدین افزود: ما میبینیم که چقدر تلاش کردند تا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کنند و عملیات ربط دادن این امت با یهودیان صهیونیست است که با عناوین دینی مطرح میکنند که از توافق ننگ و خیانت آغاز شد که به توافقات ابراهیمی توصیف میکنند این توافقهای ننگ و رسوایی و خیانت به اسلام و امت است را با این عنوان دینی مطرح کردند. همچنین جشنها و نشستها و ... را با عناوین دینی مطرح میکنند و با نام دین این امت را فریب میدهند تا با یهودی و نصاری دوستی کنند در حالی که خداوند ولایت آنها را بر مسلمانان حرام کرده است. تا اینها در موضع تصمیم گیری برای امت قرار نگیرند حتی در فرهنگ امت و دین آن نقش داشته باشند به طوری که از همین دین اسلام چیزی را مطرح کند که مخالف آنان نباشد و برای این امت عزت و کرامت نداشته باشد. حتی آنها اصرار داشتند در مراسم حج اخیر به شخصی را که از نمادهای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است بیاورند کسی که روابط آشکار و علنی با صهیونیستها دارند و ارتباط و سرسپردگی آشکاری به صهیونیستها دارد به حج میآورند این در حالی است که حج یک فریضه الهی است و رکنی از ارکان اسلام است و او را مسئول خطبه حاجیان در عرفات میکنند. عرفات که یکی از مهمترین مکانهای مقدس دینی است، اما شرایط را برای سخنرانی نمادی از خیانت و ننگ و انحراف مهیا میکنند. این در حالی است که میبایست این خطیب را به رمی جمرات میبردند و او را میبستند تا حاجیان به او سنگ بزنند. آنها امت را از امام علی علیه السلام و راه و روش ایشان دور کردند و ولایتی که امت را مصون میداشت دور کردند پس از آن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در همین روزها که با این مناسبت بزرگ همراه است میآید تا همه طوری با او رفتار کنند که گویا اوست که بشریت را راهنمایی میکند او وقتی که آمد خود را یک صهیونیست معرفی کرد و به صهیونیستها تعلق دارد. طوری رفتار کردند که آمریکا سایرین را به پیش میبرد کسانی را که با آن هم پیمان شده اندآمریکا این رژیمها را در رویکردهایشان و مواضعشان فرماندهی میکند و بر اساس آن سیاستها و حتی خطبههای دینی و عناوین دینی و فرهنگ دینی تنظیم میشود. از اینرو به تغییر کتب درسی و تغییر فرهنگی که درباره دشمنان اسلام سخن میگوید پرداختند تا حتی دیدگاهها را تغییر دهند و دیدگاههایی که خود میخواهند در آن بگنجانند. از نظر عملی هم در سطح قوانین و سیاستها و همچنین برنامههایی که در عربستان سعودی یا امارات باید اجرا کنند اقدام کردند به گسترش و ترویج فساد اخلاقی پرداختند حتی گناهان را بین جوانان منتشر کردند و زمینهها را برای ایجاد فساد فراهم کردند حتی قوانین را برای آن تغییر دادند. آنها به فریب امت در این زمینه که چه کسی دوست و چه کسی دشمن است اقدام کردند. دشمنان این امت را که خداوند در قرآن کریم درباره آنان فرمود: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ ... (هر آینه دشمنترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت،.)» آنها یهود را به عنوان دوست مردم معرفی کردند تا سرسپرده آنها شوند و دشمن کسی باشند که با یهود دشمنی میکند سپس دشمن اصلی امت را کسی که اسرائیل دشمن اصلی خود میداند قرار دادند؛ بنابراین صهیونیستها و آمریکا برای این امت تصمیم گیری میکنند و تعیین میکنند که دشمن شما کیست!
این انحرافی بزرگ و بسیار خطرناک از دستورات الهی است آنها با این کارها میخواستند بر امت مسلط شوند؛ بنابراین اهمیت این مبدأ غدیر که امت را از تسلط این دشمنان بر امت دور میکند اینجا شخص میشود، زیرا ولایت امر را به دشمنان نمیدهد بنابراین دشمنترین و کینه توزترین کسان به امام علی علیه السلام و محبان و دوستداران ایشان را تکفیریها تشکیل میدهند. چرا؟ چون آنها ابزار و عوامل صهیونیسم هستند تا این امت را از هم فروبپاشند.