مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با اتخاذ رویکرد دانشبنیان در سال گذشته زمینه افزایش سرعت توسعه شبکه مخابرات کشور را فراهم کردیم.
وی افزود: رشد مصرف ترافیک داخلی، رشد درآمد عملیاتی و رشد درآمد کل را در سال ۱۴۰۰ شاهد هستیم.
سلطانی گفت: گسترش و پیادهسازی همگرایی ثابت و سیار به صورت عملی در سال گذشته اتفاق افتاده و به طور منظم در حال پیشرفت است.
وی با اشاره به چابک سازی سازمان با ادغام دو معاونت مشتریان و تجاری گفت: یکپارچهسازی جریانهای درآمدی از خدمات پایه به خدمات مبتنی بر ارزش افزوده و دیجیتال از نتایج این چابکسازی است.
سلطانی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران بنگاه بزرگ و شرکتی است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در سراسر کشور شبکههای آن گسترده شده و خدمات تلفن، دیتا و خدمات زیرساختی به اپراتورهای سیار و ثابت ارائه میدهد. اما طی ۱۲ سال اخیر رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم را داشتیم، اما تعرفههای مخابراتی ثابت مانده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر درآمدی نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود و در نهایت مطلوبیت خود را از دست میدهد، زمان رفع خرابیها بالا میرود و کیفیت شبکه افت میکند و ممکن است متوقف شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تصویب نهایی مصوبه تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات گفت: از زمان تصویب این مصوبه تاکنون به علت عدم ابلاغ تعرفهها توسط ستاد تنظیم بازار، شرکت مخابرات ایران متحمل زیان ۲۳۰۰میلیاردتومانی شده است که امور جاری و برنامههای توسعه شرکت را با مشکل اساسی مواجه ساخته است.
سلطانی، با اشاره به ضرورت پیاده سازی الزامات توسعهای اظهار داشت: اگر این الزامات در زمینه توسعه در کشور که همانا تفکر جهادی است در برنامههای عملیاتی رعایت نشود، رشد اقتصادی اتفاق نخواهد افتاد.
وی در توصیف دستاوردهای بخش سیار گفت: دستاوردهای شرکت ارتباطات سیار شامل بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک تلفن همراه و کسب سهم بازار درآمدی بیش از ۵۷ درصد و رشد ۴۰ درصدی ترافیک روزانه دیتا، جذب بیش از ۵ میلیون مشترک دائمی و اعتباری توسط همراه اول طی سال گذشته و ارائه ۳ میلیون خدمت ماهیانه در نقاط حضوری شبکه فروش و خدمات و رشد ۲۴ برابری پهنای باند سرویسهای داخل دیتاسنتر از جمله مزیتهای همراه اول است.
وی افزود: علی رغم این مشکلات، توسعه ظرفیت سازی شبکه به میزان ۳ میلیون پورت و اجرای ۶۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری در مسیرهای شهری و روستایی در حال اجراست.
سلطانی با اشاره به نوسازی و بهسازی تجهیزات تغذیه نیرو در ۶۸۵ مرکز سایت پشتیبانی و نگهداری از شبکه گسترده مخابرات در سطح کشور گفت: رشد شاخصهای سرویس نورونتا به عنوان امنترین شبکه اختصاصی غیراشتراکی، رشد ده درصدی رضایت مندی مشترکین را در پی داشته است.
وی افزود: نظام بودجهریزی مخابرات در سال ۱۴۰۱ بسیار متوازنتر شده است، و در همین راستا احیای بیش از ۱۵۰۰ میلیاردی ارزش داراییهای ملکی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: رونمایی از درگاه خدمات جامع مشتریان یا همان اپلیکیشن مخابرات من از دستاوردهای مهم سال گذشته است.
وی افزود: ایجاد رویکرد نوآوری و پژوهش در تمامی سطوح سازمانی، توسعه توانمندیهای نیروی انسانی همسو با نیازهای تحول دیجیتال از برنامههایی است که به صورت تخصصی پیاده میشود.
سلطانی در پایان افزود: انجام افزایش سرمایه مخابرات از محل تجدید ارزیابی داراییهای شرکت یا روشهای متداول دیگر از جمله برنامههای مهم است که به محض عملیاتی شدن اجرا خواهد شد.
ابراهیم محمودزاده، رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران
»» به نقطه عطفی در راهبردهای توسعه محور مخابرات ایران رسیدهایم
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات با بیان اینکه اکنون باید راهبردهایی برای تبدیل وضعیت از حالت عادی به حالت مطلوبی داشته باشیم، گفت: شفافسازی و کنترل هزینهها در سال ۱۴۰۰ به نحو احسن در مخابرات انجام شده است.
وی با تشریح فرصتهای پیش روی مخابرات در اقتصاد دیجیتال افزود: در رابطه با پاسخدهی به ذینفعان و حرکت ارتباطات به سمت تجهیز فیبرنوری، نهضت جهادی توسعه فیبرنوری راهاندازی شده است که منابع آن نیز به طور کامل دیده شده است.
محمودزاده گفت: بسیاری از بدهیها را در حال حاضر تسویه کرده و امروز به یک شفافیت مالی در بخشهای مختلف حتی برای سهامداران خرد و حقیقی رسیدهایم.
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات گفت: ایجاد شایستگی در مخابرات ایران بسیار ضروری است و با کیفیسازی نیروی انسانی موجود، در تلاش هستیم ضمن کنترل هزینهها، به تقویت و کرامت بخشی به نیروی انسانی توجه کنیم.
وی تلاش در جهت تامین نیازهای جدید مشتریان در حوزه اقتصاد دیجیتال را یک راهبرد دیگر مخابرات ایران عنوان کرد و افزود: در این مسیر به سرویس محوری و افزایش بهرهوری در حوزههای تجاری و بازاریابی رسیدهایم.
محمودزاده گفت: تمرکز زدایی و دادن اختیارات لازم به استانها در هفت منطقه مخابراتی در حال اجرا است و این تفویض اختیار در حوزه درآمد و کنترل هزینهها و پاسخدهی به مشتریان، نتایج مناسبی در پی خواهد داشت.