هنوز مشخص نیست که قطعی خدمات اینترنتی در کانادا به دلیل نقص تجهیزات مخابراتی و یا یک حمله سایبری رخ داده است.
شرکت راجرز، بزرگترین شرکت خدمات تلفنی با بیش از ۱۱ میلیون مشترک مخابراتی و نزدیک به سه میلیون مشترک اینترنتی، به همراه شرکتهای بزرگ دیگری مانند بِل (Bell Inc) و شرکت تلوس (Telus Corp) تقریبا ۹۰ درصد از بازار خدمات مخابراتی و اینترنتی کانادا را کنترل میکنند. هنوز مشخص نیست که قطعی خدمات شرکت راجرز به دلیل نقص تجهیزات مخابراتی و یا یک حمله سایبری رخ داده است. ایوان کرونفسکی، سخنگوی اداره امنیت ارتباطات که نهادی دولتی مسئول امنیت سایبری است اعلام کرد، به شرکت راجرز «پیشنهاد کمک» داده است.
در همین راستا پلیس کانادا در چندین شهر از جمله اتاوا و تورنتو هشدار داده است که مردم به دلیل قطعی نمیتوانند با شماره اورژانسی ۹۱۱ تماس بگیرند. شهر مونترال نیز اعلام کرد، خدمات شهری از کار افتاده است. مشتریان راجرز در سراسر کانادا درباره ناتوانی در برقراری تماس تلفنی یا استفاده از اینترنت شکایت کرده اند. همچنین چندین بانک بزرگ اعلام کردند، انتقال پول و پرداختهای غیرنقدی امکان پذیر نیست. به دلیل قطعی بانکداری تلفنی و آنلاین، عابربانکها نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند. بانک RBC در یک پیام توئیتری اعلام کرد: «تمام موسسات مالی در کانادا تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته اند.»