مدیرحوزههای علمیه گفت: امروز رسانههای دینی میتوانند با استفاده از وجود خلأ معنوی و معرفتی که در غرب وجود دارد، احساس نیاز را در جوامع بشری برانگیخته و با تولید برنامههای فاخر پاسخگوی نیازهای معنوی و معرفتی افراد شوند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رسانهای که میخواهد در انعکاس امواج معارف الهی و اندیشه دینی را پرتو افکنی کند با مجموعهای از فرصتها و چالش مواجه است، به گونهای که این دو در هم تنیده اند، بنابراین نقش رسانههای دینی اعم از رسانههای ماهوارهای، اینترنتی، رادیویی و مجازی بسیار حساس و حائز اهمیت است.
آیتالله اعرافی افزود: زمانی یک رسانه دینی اثر گذار و به کمال میرسد که به حد نصاب خوبی از آگاهی رویارویی با جهان مقابل برسد و نیاز امروز جوامع بشری را درک کند.
وی اضافه کرد: مهمترین فرصت امروز رسانههای دینی عدم وجود معنویت و معرفت در دنیای کنونی است، تمدن غرب با نگاه به دنیای مادی و به طور کلی جریان تمدنی دنیای مادیات موجب فراموشی و بی توجهی نسبت به معنویت و معرفت الهی شده و این یک فرصت برای رسانه واندیشه دینی است.
مدیرحوزههای علمیه گفت: اگر بتوانیم این احساس نیاز نهفته جوامع را با هنر رسانه شناسایی و برانگیخته کرده و از تابلوها و ظواهر مادیات عبور کنید، خواهید دید که بشر تشنه معنویت و معارف الهی است، همچون انسانی که تشنه است، ولی احساس تشنگی نمیکند، بنابراین باید احساس و تقاضا را در او بیدار کرد.
آیتالله اعرافی با اشاره به شبکههای دینی و معرفتی حوزوی همچون شبکه ولایت، ثقلین و هدهد تصریح کرد: اگر با تعامل و همفکری بتوانید یک شورای رسانههای حوزوی تشکیل دهید، تردیدی نیست که تحول شگرفی در این عرصه با ظرفیت و پشتوانه علمی عظیم حوزههای علمیه از نظر محتوا، موضوعات و ظرفیتهای موجود رقم خواهید زد.