رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به منتشر نشدن فهرست ۱۲۹ ساختمان ناایمن پایتخت از سوی شهرداری انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی عباسی امروز در هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: بنده به همراه آقای اقراریان نامهای را به شهرداری تهران ارسال کردهایم و تاکید بر انتشار لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمن شهر تهران کردهایم که این قانون مر قانون است و باید اجرا شود و انتظار ما این است که شهرداری تهران به نامههای ارسال شده از سوی نمایندگان شورا توجه داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به برخی از اشکالات و مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران گفت: بیش از ۱۳ سال از راه اندازی این دفاتر میگذرد و کماکان مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.
عباسی برخی از این مشکلات را بر شمرد و افزود: عدم شفافیت فرآیند و وجود قوانین موازی، وجود بروکراسی اداری و زمانبر، نبود دستورالعمل شفاف برخی خدمات دفاتر خدمات الکترونیک، اشکالات حقوقی، عدم شفافیت برخی از فرآیندهای واگذاری خدمات به دفاتر الکترونیکی شهر، اعمال سلیقه توسط دفاتر خدمات الکترونیک و همچنین واگذاری برخی از وظایف حاکمیتی از سوی شهرداری به دفاتر خدمات الکترونیک بخشی از مشکلات این دفاتر محسوب میشود.
وی افزود: مطالعات و آسیب شناسی دفاتر و چشمانداز ارائه خدمات دفاتر خدمات الکترونیک از مواردی بوده که در دستور کار شورای قبل قرار داشته است و در تاریخ دوم خرداد سال ۹۶، شورای وقت، شهرداری وقت را ملزم به اصلاح مصوبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران کرد و مدت زمان اجرای مصوبه را ۶ ماه تعیین کرد.
عباسی درادامه به عدم استفاده از برخی از سامانههای شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: علیرغم همه زحماتی که برای بازگشت سایت و سامانههای شهرداری انجام شده است، اما ما همچنان در کمیسیون شهرسازی با اشکالاتی روبرو هستیم و متاسفانه به آرشیو دسترسی وجود ندارد و خواهش من این است که هرچه سریعتر این موانع برطرف شود چرا که ادامه این اتفاق میتواند در ماموریتهای شهرداری اثر منفی بگذارد.