معاون حمل و نقل جادهای استان تهران گفت: مسافران اتوبوس اگر در طول مسیر با توقفهای بیجا و یا تاخیر در ساعت حرکت از پایانه روبرو شدند با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.
آقای ابوالفضل جمالی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: مسافران در صورت بروز تخلف با شمارهای که در بدنه اتوبوس ثبت شده تماس بگیرند. همکاران به صورت ۲۴ ساعته شکایات را به دفتر مسافر ارجاع میدهند.
معاون حمل و نقل جادهای استان تهران با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه ۵۰ یا ۶۰ تماس با ۱۴۱ برقرار میشود که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد تخلفات مربوط به تاخیر غیرمجاز است گفت: برخوردهایی که با شرکت متخلف میشود با توجه به نوع تخلف و تعداد آن شامل بستن شرکت یا خط مربوطه و جریمه نقدی میشود.
وی درباره آمار شکایات ماهانه نیز افزود: به طور میانگین ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ شکایت ثبت که هر دو ماه یکبار برای مسافر کمیسیون برگزارمی شود و حکمهایی مثل تبرئه ؛ جریمه نقدی و بستن شرکتها و خطها صادر شده است.
آقای جمالی گفت: بیشتر تماسهای مربوط به تاخیرهای بین راهی است در صورتیکه اتوبوسها فقط میتواند برای نماز و ناهار و شام توقف کند.
اگر اتوبوسی در محل پایانه مدیر فنی به آن اجازه حرکت ندهد شرکت موظف است تا یک ساعت اتوبوس جایگزین معرفی کند.
جمالی با اشاره به اینکه اگر اتوبوسی تاخیر در داخل پایانه داشته باشد مسولان حاضر در پایانه به آن رسیدگی میکند گفت: ساعت حرکت اتوبوسها در بلیتها ثبت میشود و مسافران باید نیم ساعت قبل از حرکت اتوبوس در پایانه حاضر شوند.