رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: ارتباط قوه قضاییه با کلانتریها هم اکنون به صورت برخط انجام میشود.
وی گفت: در گذشته اگر کسی به کلانتری مراجعه میکرد و شکایتی داشت برای اینکه بتوانند شکایت خود را ثبت کنند به مراجع قضایی هدایت میشد و بعد از آن دوباره براساس ارجاع پرونده به کلانتری، به کلانتری برمی گشت.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: اکنون با راه اندازی ارتباط برخط قوه قضاییه با کلانتریها، مردم همانجا در کلانتری که برای ثبت واقعهای که اتفاق افتاد و میخواهند شکایتی را مطرح کنند از داخل کلانتری شکایت خود را مطرح میکنند و شکایت در سامانه فراجا ثبت میشود و همان اطلاعات برای مراجع قضایی به صورت برخط و در لحظه ارسال میشود و سایر دستورات و اقدامات نیز از جانب قوه قضاییه دوباره به صورت برخط برای فراجا ارسال میشود که آنها بتوانند اقدامات بعدی را انجام دهند و نیازی نیست که مردم به جای دیگری بروند و جا به جا شوند.
وی گفت: در واقع شاکی از همان نقطه میتواند شکایت خود را ثبت کند و حتی اگر کسی هم ثنا نداشته باشد همانجا ثبت نام ثنا را انجام میدهد و تنها هزینهای هم که باید پرداخت کند، همان هزینههای قانونی است که برای انجام یک شکایت مصوب است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره خدمات جهادی نیز افزود: ما توزیع خدمات و توزیع عدالت مان در سطح کشور به این صورت است که در برخی از جاها مراجع قضایی داریم و دادگستریها مستقرند و در برخی از نقاط نیز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را داریم. اما در برخی از مناطق ممکن است آن خدمات الکترونیک یا خدمات قضایی در دسترس نباشد.
وی گفت: بنابراین ما طرحی را با عنوان طرح خدمات جهادی ایجاد کردیم که براساس این طرح در مناطق محروم و مناطقی که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ندارند به صورت سیار به آنجا مراجعه میکنیم و درخواستهای قضایی مردم را دریافت و پیگیری میکنیم.
کاظمی فرد افزود: یکی از مزایای این کار این است که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، هیچ هزینهای پرداخت نخواهند کرد و این کار برای آنها کاملا رایگان است.
همان لحظه رفتیم کلانتری شکایت بعد دادگاه بعد کارشناسی بعد شورای حل اختلاف تا آن نفر را احضار کنند تازه اگر نگاه دوربین چهارراه کرده بودن می دیدن و.ثابت میشد ما راست حرف می زنیم
آخرش هم چهره طرف دقیق من دیدم اومد شورای حل اختلاف بعد دو ماه دست گذاشت رو قرآن همه چیز تمام چون اصلا موضوع یادش نبود سه چهار هفته شایدم بیشتر گذشته بود
و ما چون تا آن لحظه دو.تومن خرج کرده بودیم حوصله که ادامه دهیم بیشتر خرج کنیم که آیا به خسارت برسیم یا نه
کاش همان روز اول کلانتری به راننده زنگ زده بود و.جریان به راننده نیسان گفته بود طرف میآمد کلانتری و گدا خدامنشانه همان جا حل کرده بودیم و.ما اصلا به دادگاه نپذیرفتیم دو ماه وقت پول آخرش هیچ